“Kozmik Şafak”tan Gelen Bir Sinyal Uzaydan Bile Olmayabilir

Gök bilimciler, uzaylı uygarlıklardan geldiğinden şüphelenilen sinyallerin aslında daha çok Dünya'ya bağlı kökenlere sahip olduğunu bulmaya alışkınlar. Şimdi aynı şey, başlangıçta "kozmik şafak" olarak bilinen bir zaman olan ilk yıldızların doğumunu işaret ettiği düşünülen radyo dalgalarındaki kalıplar için de olmuş olabilir.

Big Bang'den sonra, ilk yıldızların ortaya çıkması için koşullar uygun olana kadar evrenin kendisini çözmesi önemli miktarda zaman aldı. Bunun ne kadar sürdüğünü belirlemek ve bu ilk yıldızların izlerini bulmak, astronominin en büyük görevlerinden biridir. 2018'de araştırmacılar, evrenin gelişiminin çok erken döneminde yıldızlardan gelen ultraviyole radyasyonun göstergesi olan radyasyon bulduklarını bildirdiklerinde büyük bir heyecan yaşandı.

Daha da önemlisi, tespit edilen sinyal, şaşırtıcı derecede büyüktü ve potansiyel olarak bunu açıklamak için standart kozmoloji modelinin yeniden işlenmesini gerektiriyordu. Ancak Nature Astronomy'deki bir makale, yüzde 95 güvenle, sinyalin bir hata olduğunu iddia ediyor ve bu sebeple; "Yeni astrofizik veya standart olmayan kozmoloji için kanıt değildir."

Gök bilimcilerin ilk yıldız arayışını yürütme yollarından biri, nötr hidrojenin aşırı ince bölünmesiyle üretilen ayırt edici spektrumları aramaktır. UV ışığının ilkel hidrojen üzerinde parlayıp 21 santimetrelik bir dalga boyunda kozmik arka plan radyasyonunu emmesine neden olup olmadığını bulmayı umduğumuz şey budur.

Bununla birlikte, bugün evrende, Big Bang'e yaklaşmak ve aynı şeyi bulmak için zamanda çok geriye bakma çabalarına müdahale eden bol miktarda nötr hidrojen var. Buna rağmen, dört yıl önce, Arizona Eyalet Üniversitesi'nden Dr Judd Bowman liderliğindeki bir ekip, kozmik şafaktan 21 cm'lik bir radyasyon bulduğunu ve kabullerine göre, herkesin beklediğinden en az iki kat daha parlak olduğunu iddia etti.

Zamanın bu kadar erken döneminden gelen böylesine büyük miktarda radyasyon, erken evren resmimizi yeniden düşünmemizi veya kozmik arka plan anlayışımızı ayarlamamızı gerektirecektir. Erken evreni beklenmedik bir şekilde serinletecek çeşitli seçenekler önerildi.

Ancak, Raman Araştırma Enstitüsü'nden Dr Saurabh Singh ve ortak yazarlar, şimdi SARAS 3 radyometresini kullanarak Bowman ve arkadaşlarının sonucunu kopyalamaya çalıştılar. SARAS 3, paraziti önlemek için büyük bir su kütlesi üzerinde yüzdürülmesi gereken türden bir radyo antenidir - bu durumda, güney Hindistan gölleri. Yazarlar, Bowman'ın bulduğu zirve için bir eşleşme bulamıyor.

Singh'in ekibi haklıysa, bildirilen zirvenin araçsal bir hata veya yakın nesnelerden gelen radyasyonu iptal etme girişimlerinden yaratılmış bir yanılsama olması muhtemeldir. Alternatif olarak, büyük bir gölün ortasına SARAS 3'ün yerleştirilmesiyle ele alınan teleskopun çevresindeki bir şeyden kaynaklanmış olabilir.

İşleri daha da karmaşık hale getiren, erken nötr hidrojen radyasyonu 21 cm'de başladı, ancak evrenin genişlemesiyle o kadar kırmızıya kaymış olurdu ki, bize çok daha uzun bir dalga boyuna sahipmiş gibi görünürdü. Ne kadar kaydırılacağı, yıldız ışığının ne zaman başladığına bağlıdır. 2018'de bildirilen ve yeni gözlemlerde eksik olan zirve, 78 MHz veya 3,8 metredir ve Büyük Patlama'dan 180 milyon yıl sonraki başlangıç ​​tarihiyle eşleşir.

Gerçek 21 cm zirvesini bulmak istiyorsak, yazarlar SARAS 3 gibi suyla taşınan aletleri kullanarak daha fazla çalışma veya teleskopları Ay'ın uzak tarafına yerleştirerek Dünya'nın müdahalesinden daha da uzağa götürmeyi öneriyorlar. İlkini Himalaya göllerinde denemeyi planlıyorlar.