JWST Sonunda Tamamen Hizalandı ve Görkemli Odaklanmasını Tamamladı

Şimdiye kadar uzaya gönderilen en büyük ve en güçlü teleskop olan JWST'nin her aynası artık resmi olarak hizalanmış ve odakta. Ekip, başarıyı işaretlemek için gözlemevinin gerçekte ne kadar keskin olduğunu gösteren bir dizi çarpıcı görüntü yayınladı.

Sadece olağanüstü keskinlik gösteren çok önemli enstrümanları değil, aynı zamanda sadece konumlandırma için kullanılan hassas kılavuz sensörleri bile inanılmaz derecede yüksek kaliteli görüntüler sağladı. Gerçekten de teleskobun gücünün bir kanıtı.

NASA'nın Goddard Uzay Uçuş Merkezi'nde JWST optik teleskop eleman yöneticisi Lee Feinberg, "Başarılı bir şekilde hizalanmış bir teleskoptan alınan bu olağanüstü test görüntüleri, evreni keşfetmek için cesur bir bilimsel vizyon olduğunda, ülkeler ve kıtalardaki insanların neler başarabileceğini gösteriyor." dedi. NASA'ya göre, teleskopun optik performansı mühendislik ekibinin en iyimser tahminlerinden daha iyi olmaya devam ediyor.

Teleskobun yakaladığı ilk ışık fotonlarından, ilk bulanık ilk görüntüsüne, ilk net görüntüsüne ve şimdi bu inanılmaz mühendislik görüntülerine kadar oldukça uzun bir yolculuk oldu.

Teleskop, olağanüstü hassasiyetle açılandırılması gereken 18 altıgen aynadan yapılmıştır. Her segment Teksas boyutunda olsaydı, ikisi arasındaki mesafe 3,8 santimetreden fazla olamazdı. Bu aynalar, uzaydan gelen tam odaklanmış ışığı teleskobun dört aracına yönlendirir ve her biri, kendilerine iletilen bu ışıktan görüntüleri başarıyla yakalar.

Aletlerinin tutulması gereken çok soğuk sıcaklıkta değişiklik olmaksızın, gökyüzünün farklı bölgelerini işaret ederek, termal kararlılığını doğrulamak için yapılacak bazı kalibrasyonlar var.

Teleskop için bir sonraki aşama, bilimsel cihazlarının devreye alınması aşamasıdır. Her biri, Haziran sonunda başlaması gereken bilimsel misyona başlamaya gerçekten hazır olduklarını doğrulamak için test edilecek ve yapılandırılacak.