Bu Yıl Dünyanın Yanından Geçecek Olan En Büyük Asteroit

NASA'nın Yakın Dünya Nesne Araştırmaları Merkezi'ne (CNEOS) göre, Empire State Binası'nın dört katı büyüklüğünde devasa bir asteroid 27 Mayıs'ta Dünya'ya yakın bir geçiş sergileyecek.

Korkmayın: 7335 (1989 JA) adlı asteroid, gezegenimize yaklaşık 4 milyon kilometre, yani Dünya ile Ay arasındaki ortalama mesafenin yaklaşık 10 katı kadar uzaktan geçecek.

Yine de, uzay kayasının muazzam boyutu (1,8 km çapında) ve Dünya'ya nispeten yakınlığı göz önüne alındığında, NASA asteroiti "potansiyel olarak tehlikeli" olarak sınıflandırdı.

NASA'ya göre 7335 (1989 JA), bu yıl Dünya'ya yakınlaşacak en büyük asteroid. Bilim insanları, asteroidin yaklaşık 76.000 km / s yani bir mermiden 20 kat daha hızlı hareket ettiğini tahmin ediyor.

Kaya, 23 Haziran 2055'e kadar,Dünya'ya, Dünya ile Ay arasındaki mesafenin yaklaşık 70 katı mesafeye kadar yakın bir uçuş gerçekleştirmeyecek.

Bu asteroit, NASA'nın her yıl izlediği 29.000'den fazla Dünyaya yakın nesneden (NEO) biridir. NASA'ya göre NEO'lar, Dünya yörüngesinin yaklaşık 48 milyon km yakınından geçen herhangi bir astronomik nesneyi ifade eder.

Bu nesnelerin çoğu son derece küçüktür; Ajans, 7335 (1989 JA), NASA'nın takip ettiği NEO'ların yaklaşık yüzde 99'undan daha büyük olduğunu söyledi.

7335 (1989 JA) ayrıca, periyodik olarak Dünya'nın yörüngesini geçerken güneşin yörüngesinde dönen asteroitleri ifade eden Apollo sınıfı adı verilen bir asteroit sınıfına da uyar. Gökbilimciler bu tür yaklaşık 15.000 asteroit biliyorlar.

NASA, bunun gibi NEO'ları yakından izliyor ve son zamanlarda potansiyel olarak tehlikeli asteroitlerin bir gün Dünya ile çarpışma rotasından saptırılıp saptırılamayacağını test etmek için bir görev başlattı.

Kasım 2021'de NASA, 2022 sonbaharında 160 metre genişliğindeki Dimorphos asteroidiyle kafa kafaya çarpışacak olan Double Asteroid Redirection Test (DART) adlı bir uzay aracını fırlattı. Çarpışma asteroiti yok etmeyecek, ancak kayanın yörünge yolunu biraz değiştirebilir.