Yeni Tespit Edilen Asteroit Şu Anda Dünya'nın Yakınından Geçiyor

Endişelenmeyin, siz bunu okurken, aşağı yukarı bir ev büyüklüğünde bir asteroit Dünya'nın yanından hızla geçmek üzere.

Bulunduğunuz yere bağlı olarak, yeni bulunan asteroit 2023 EY, gezegenimizin yanından sadece 240.000 kilometre mesafeden geçecek.

Bu rahatsız edici derecede yakın gelebilir, ancak bu mesafe aslında oldukça büyüktür. 2023 EY gibi küçük bir asteroit hiçbirimiz için tehdit oluşturmaz.

Çapı sadece 16 metre. Ayrıca 2023 EY bizim atmosferimize bile girmeyecek.

Yine de, yakınlığı harika bir fırsat sunuyor. Asteroit çıplak gözle görebileceğimiz kadar parlak olmasa da teleskoplarla görülebilecek.

Sanal Teleskop Projesi, uçuşu canlı yayınlayacak.

Görüntüler, İtalya'nın merkezindeki Ceccano'da 17 inçlik bir robotik teleskop tarafından yakalanacak ve en yakın yaklaşmayı aşağıdan izleyebilirsiniz.

Özellikle enteresan olan şey, bu asteroitin sadece birkaç gün önce tespit edilmiş olmasıdır.

Asteroit çarpması uyarısı, Hawaii Üniversitesi tarafından kurulan ve NASA tarafından sağlanan ATLAS (Asteroid Terrestrial-impact Last Alert System) ağını oluşturan dört teleskoptan biri olan Güney Afrika'daki Sutherland Gözlem İstasyonundaki bir teleskop tarafından alındı.

Hawaii'de, biri Şili'de ve biri Güney Afrika'da iki teleskopla ATLAS'ın amacı, bir asteroit Dünya'ya rahatsız edici bir şekilde yaklaşmadan en az birkaç gün önce haber verebilmektir.

Ve şimdi, son DART görevi sayesinde, roketleri kullanarak bir asteroidi rotasından başarılı bir şekilde fırlatabileceğimizi biliyoruz, bu gelişmiş uyarı çok önemli olacak.

2023 EY, Apollo NEO veya Dünya'ya yakın nesne olarak sınıflandırılır.

Apollo asteroitleri, adını 1930'larda Alman astronom Karl Reinmuth tarafından keşfedilen bir asteroit olan 1862 Apollo'dan almıştır. Hepsinin Dünya'nın Güneş etrafındaki yörüngesinden daha büyük yörüngeleri var ama yolları Dünya'nınkiyle kesişiyor.

Apollo asteroitlerinin yaklaşık 2.000'i, potansiyel olarak tehlikeli asteroitler olarak tanımlanıyor; bu kulağa korkutucu geliyor ama temelde, Dünya'nın 7,5 milyon kilometre yakınına gelebilecek yaklaşık 150 metreden daha büyük nesneler anlamına geliyor.

2023 EY bu boyut aralığında değil, ancak yakın yaklaşımı nedeniyle hala NASA'nın gözetiminde.