Uzayın Tadına Bakmak İsteyenlere: Uzay Çayı
Samanyolu galaksisinin ucundan gelen tadları yakalamak istiyorsanız, şimdilik tek seçeneğiniz Space Tea adındaki çaydan sipariş etmek.

“Uzay Çayı (Space Tea) da neymiş?” veya “Uzayın çayı mı olur?” diye sorabilirsiniz. İlk gördüğümüzde biz de sorduk. BirJapon firması tarafından üretilen “Space Tea”, size uzayın kokularını ve tadlarını getirmek konusunda çok iddialı bir ürün.

Space Tea isimli bu çayın tasarımcıları, Uluslararası Uzay İstasyonu’ndan dünyaya dönen astronotların, yere indiklerinde araçtan çıkıp ilk aldıkları kokuyu tekrarlamaya çalışmışlar. Anlaşılan bu kokuda frambuaz ve biraz da rom aroması bulunuyor. Çünkü Space Tea’nin bardakta böyle koktuğu ifade edilmiş.

İşin eğlencesini bir kenara bırakıp bilimsel tarafına gelirsek, Space Tea karışımı içinde etil format (ethyl formate) bulunuyor. Bu çaya rom kokusunu veren etil format, etanolün formik asit ile etkileşime girdiğinde ortaya çıkan ve insanoğluna zararı olmayan bir molekül. 2009’da İspanyol astronomlar, Samanyolu galaksisinin ucundaki Sagittarius B2 toz kümesinin elektromanyetik radyasyonunu incelediklerinde, etil format içerdiğini keşfediyorlar.

Uçuk fikirlere sahip olduklarını bildiğimiz Japonlar da, karışımında zencefil, nane aroması ve ebegümeci bulunan bubitkisel karışıma etil format ekleyip, adına da Space Tea diyorlar. Eğer siz de uzayın tadına bakmak isterseniz, buraya tıklayıp Space Tea web sitesine gidebilir ve 2,160 Yen’e (yaklaşık 22 Dolar) bir kutu içinde 20 bardak poşeti şeklinde sipariş edebilirsiniz. Arkadaşlarınıza ikram etmek için çok orijinal bir içecek olacağı kesin. Ayrıca, azıcık bile içseniz sinirinizi alacağı garantili.

Kaynak: Silikon Vadisi