Teksas'ta Keşfedilen Kretase Dönemi Coelacanth Fosilleri

Fosillerin yaklaşık 96 milyon yaşında olduğu ve Kuzey Amerika'dan gelen ilk Kretase mawsoniid Coelacanth'a ait olduğu tahmin ediliyor.

Coelacanth'lar, tetrapodlarla yakından akraba bir grup büyük loblu balıktır (sarkopterygianlar).

İlk canlı örneğin 1938'de Güney Afrika'da tesadüfen yakalanmasına kadar yaklaşık 66 milyon yıl önce soylarının tükendiği düşünülüyordu.

Coelacanth'lar ilk olarak Erken Devoniyen döneminde ortaya çıkmış, Devoniyen ve Karbonifer döneminde biraz çeşitlenmiş ve Erken Triyas'ta maksimum çeşitliliğe ulaşmıştır.

Cenevre Doğa Tarihi Müzesi Jeoloji ve Paleontoloji Bölümü'nden Dr. Lionel Cavin ve "Bugün, bir Coelacanth'ın yaşayan tek cinsi olan Latimeria, Afrika'nın doğu kıyısı ve Endonezya'da bulunan iki tür tarafından temsil edilmektedir" dedi.

Bu sarkopterygian balığı, özellikle yavaş evrimi nedeniyle 'yaşayan fosil' olarak adlandırılıyor."

"Latimeria'nın geniş coğrafi dağılımı, bu soyun yok olmasına karşı büyük direncin bir nedeni olabilir, ancak bu cins için fosil kayıtlarının olmaması, bu hipotezi test etmemizi engelliyor."

Yeni tanımlanan Coelacanth örnekleri, kuzeydoğu Teksas'taki Woodbine Formasyonunun iki bölgesinden kurtarıldı.

Bu tuzlu su balığının toplam vücut uzunluğu 1,5 m idi ve yaklaşık 96 milyon yıl önce Geç Kretase döneminde yaşadı. Ağırlıklı olarak Laurasian (Avrupa ve Asya) akrabalığı vardır. Bu durum, türün coğrafi dağılımını önemli ölçüde arttırır ve Geç Kretase çağının başlangıcında oluşumunu doğrular.

Araştırmanın bulguları çevrimiçi olarak PLoS ONE dergisinde yayınlanmıştır.