Plüton'un uydusu Charon'un 'vahşi yüzü' ortaya çıkarıldı
New Horizons uzay aracının Dünya'ya ilettiği en son veriler, Plüton'un yarısı büyüklüğündeki uydusu Charon'un yüzeyine ait çarpıcı detaylar ortaya koydu. Gökbilimciler, kraterlerle dolu bir uydu beklerken, tahminlerinin aksini savunan görüntülerle karşılaştı.

Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi (NASA), Plüton'un uydusu Charon'un sıra dışı jeolojik özelliklerini gösteren yeni fotoğraflarını yayınladı.

New Horizons (Yeni Ufuklar) adlı uzay aracının çektiği yüksek çözünürlükteki fotoğraflarda, Charon'un yüzeyinin dağlar ve kanyonlarla kaplı olduğu görülüyor.

Charon'un yüzeyinde Mars'ın Valles Marineris kanyonunu hatırlayan yapılar mevcut.

Plüton'un uydusunda, ABD'deki Büyük Kanyon'un dört katı uzunluğundaki ve en az iki katı genişliğindeki kanyon sisteminin, uydunun uzak ucuna kadar uzandığı tahmin ediliyor. 1,600 kilometrelik kanyon sistemi, Charon'un geçmişinde yaşadığı dev jeolojik faaliyetlerin de en büyük delili olarak beliriyor. Charon'daki kanyonun güneyindeki bölgenin kuzeye göre daha düzgün ve genç olduğu göze çarparken, bu farkın volkanik faaliyetlerden kaynaklandığı düşünülüyor.

2006'da uzaya gönderilen New Horizons adlı uzay aracı dünyadan 5 milyar kilometre uzaklıkta bulunuyor. New Horizons, Dünya'dan 5 milyar kilometre mesafede Kuiper Kuşağı'na ilerlemeye devam ediyor.