Karanlık Madde Belki de Karanlık Bir Büyük Patlama’dan Geldi
Yeni bir hipotez, normal ve karanlık maddeyi Evren'in başlangıcından gerçekten ayırmak istiyor.

Evrenin önde gelen modeline göre, normal maddeden beşe bir daha ağır basan görünmez bir madde vardır. Bu, ışıkla etkileşime girmediği için karanlık madde olarak bilinir. Bu maddenin özellikleri, var olduğunu gösteren hiçbir deneysel kanıt olmadan hala belirsizdir. Ve araştırmacılar, karanlık madde için "Karanlık Büyük Patlama" olasılığı da dahil olmak üzere bazı oldukça tuhaf açıklamalar düşündüler.

Araştırmacılar Katherine Freese ve Martin Winkler, henüz hakem değerlendirmesinden geçmemiş bir makalede, karanlık maddenin kökenine ilişkin cesur önerilerini ana hatlarıyla açıkladılar: Normal madde ve ışık, yaklaşık 13,7 milyar yıl önce Büyük Patlama'da oluşurken, karanlık madde dediğimiz madde, maddenin ayrı bir "bölümünün" parçası. Ve bu senaryo, doğru miktarda karanlık madde üretecek şekilde değiştirilebilir.

Önerdikleri bir yol, bu maddenin kendi karanlık radyasyonuna sahip olmasının ve sıcak bir plazma olduğu bir sıcaklıkta tutulmasının mümkün olduğudur. Sonunda, evren genişledikçe, hem görünen hem de görünmeyen madde donar ve geride bugün gördüğümüz kozmosu bırakır. Başka bir fikir de, araştırmacıların karanlık-zilla karanlık madde olarak adlandırdığı ultra-büyük (parçacıkların olabileceği kadar) karanlık maddenin oluşabileceğidir.

Her zaman olduğu gibi, bunun gibi hipotezler ileri sürüldüğünde, fikirlerini nasıl test etmeyi amaçladıklarını görmek ilginçtir. Ne de olsa olağanüstü iddialar, olağanüstü kanıtlar gerektirir. Ve bu bilim insanları, olağanüstü kanıtların yalnızca gelecekte değil, şimdi bile ölçülebilir olduğunu düşünüyorlar.

Eğer bu Karanlık Büyük Patlama gelişmiş olsaydı, çok fazla kütleçekim enerjisi açığa çıkarırdı ve bu dalgalar ilkel evrende yayılırdı ve bugün hala tespit edilmek üzere etrafta olurdu. Ne yazık ki, milyarlarca yıl sonra frekansları, Dünya'daki kütleçekimsel dalga gözlemevleri tarafından tespit edilemeyecek kadar düşük olacaktır. Çok daha büyük bir tanesine ihtiyacımız olacaktır, ki var ve Pulsar Zamanlama Dizisi deniyor. Pulsarların dönüşünü (evrendeki inanılmaz saatler gibi) tam olarak ölçerek, bizimle onlar arasından geçen ve bu ölçümleri değiştiren kütleçekimsel dalgaları tespit etmek mümkündür.

NANOGrav'dan gelen geçici sinyal gibi mevcut gözlemler ve gelecekteki iyileştirme, bu Karanlık Büyük Patlama'nın varlığı için bir test olabilir.

Bu olayın ne zaman gerçekleşmiş olabileceğine dair eğlenceli bir gerçek var: Evren hakkında şu anda bildiklerimizle örtüşecek olursa, "normal" Büyük Patlama'dan bir aydan fazla bir süre sonra gerçekleşmiş olamaz.

Makale henüz hakem değerlendirmesinden geçmedi ancak ArXiv'de mevcut.