NASA Küresel Isınma Araştırması Yapacak
NASA, küresel iklim değişikliği konusunda Fungus mantarlarını inceleyerek, küresel ısınmanın nedenlerine yönelik bir araştırma yapacak.

NASA, gökyüzü ile yeryüzü bütünleşmesi kapsamında Fungus mantarlarının küresel iklim değişikliğine olan etkisini araştıracak.

Bu bağlamda NASA’nın Jet Propulsion Laboratuvar Ekibi, uygu görüntülerini kullanarak, ağaçların köklerine bağlı olarak yaşayan mikronizmanın yaşam formlarına ilişkin bir incelemede bulunacak.

Mikorhiza ağaçlarının köklerine bağlı olarak yaşamını sürdüren Fungus mantarları ise incelemenin ana konusunu oluşturacak.

Mikorhiza ağaçlarının kökleri ile doğrudan ilişki kuran mantarlar, bitkilerin emilim yeteneğini arttırma, basit şekerlere doğrudan erişimini sağlamak yönünde büyük bir rol oynuyorlar.

Engadget haberine göre iki türü bulunan Mikorhizaların her bitkisi yalnızca bir ağaç ile ilişkili durumda. Uzmanlar ise bu ilginç yapının küresel ısınma ile doğrudan ilişkili olduğunu düşünüyorlar.

Smitsonian Enstitüsü’nün Küresel Orman Gözlemevi görüntülerinden kendilerine özel bir yöntem geliştiren NASA Ekibi, mikorhizalar ile onlara karşılık gelen türlerin davranışlarına ilişkin araştırma sonuçlarını ortaya koyacaklar.

Ormanlar ile mantarlar arasındaki gizemli ilişkiye yönelik araştırmalar uzun zamandır devam ediyordu. NASA’nın yeni araştırmasının fungus mantarları ile mikorhiza ağaçlarının küresel ısınmaya yönelik sonuçlarını bekleyip göreceğiz.