Milyar Dolarlık Bir Biyoteknoloji Şirketi Dodo'yu Hayata Döndürmeyi Planlıyor

Milyar dolarlık girişim Colossal Biosciences, 17. yüzyılda soyu tükenmiş uçamayan bir kuş olan dodoyu canlandırmaya bir adım daha yaklaştığını iddia ediyor.

Bir basın açıklamasına göre bu fütüristik plan, Dallas merkezli şirket, dodo'nun tüm genomunun şifresini çözdüğü için mümkün.

Kuş, bilim insanlarının hayata döndürmek istedikleri uzun zaman önce yok olmuş hayvanlar koleksiyonunun en son üyesi. Girişim daha önce Tazmanya kurdu ve yünlü mamutu yeniden yaratmayı planladığını belirtmişti.

Bu kuşların geri getirilmesinden önce yapılması gereken çok şey var. Bilim insanları hayatı sıfırdan yeniden yaratamazlar, bu yüzden dodoya özgü genleri yaşayan bir hayvanın embriyosuna yerleştirmenin bir yolunu bulmaları gerekecek.

Bu kendi içinde küçük bir görev değil. Bir sonraki adım, "bir dodoyu dodo yapan" mutasyonları bulmak için bu genetik bilgiyi Nicobar güvercini ve soyu tükenmiş dev uçamayan bir güvercin olan Rodrigues solitaire gibi yakından ilişkili kuşların genleriyle karşılaştırmak.

Shapiro, nihai planın, kuşları insanlar tarafından yok edilmeden önce yaşadıkları Mauritius'a yeniden sokmak olacağını söylüyor.

Böyle bir yaklaşımla yaratılan bir kuş, atasına benzeyen bir melez olacaktır.

Avrupa Moleküler Biyoloji Laboratuvarı'nın projede yer almayan müdür yardımcısı Ewan Birney, The Guardian'a verdiği demeçte, planın "çok ama çok zorlayıcı" olduğunu söyledi.

Birney, onları vahşi doğaya salmak amacıyla bir tür yaratmayı düşünürken bariz etik sorular olduğunu söyledi.

The Guardian'a konuşan Birney, "Yapmanız gereken bir şeyi yapabildiğiniz için bunu düşünen insanlar var, ancak bunun hangi amaca hizmet ettiğinden ve bunun gerçekten en iyi kaynak tahsisi olup olmadığından emin değilim."

"Nesli tükenmeden önce sahip olduğumuz türleri kurtarmalıyız."

Colossal Biosciences, bu hayvanları geri getirmenin tek amacı olmadığını iddia ediyor.

Bu büyük planlar aynı zamanda koruma araştırmaları için bir ay ışığı görevi görüyor ve hayvanların mevcut biyoçeşitlilik krizinden kurtulmasına yardımcı olacak faydalı araçların yol boyunca keşfedilebileceğini umuyoruz.

Bu makale ilk olarak Business Insider tarafından yayınlanmıştır.