Mars'a Baktığınızda Dev Bir Ayı Geri Bakıyor
Bu aşırı sevimli bir krater.

NASA'nın Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) adlı aracı, Mars'ta yeni bir yüzün fotoğrafını çekti. Ve bu sefer rüzgarlı bir tepe olduğu ortaya çıkan sfenks benzeri değil, muhtemelen bazı volkanik faaliyetler nedeniyle doldurulmuş bir krater olduğu ortaya çıkan sevimli bir ayı.

Görüntü, MRO'nun HiRISE’si, uzay aracının yüksek çözünürlüklü kamerası, tarafından çekildi ve 25 Ocak'ta cihaz için Günün Görüntüsü seçildi. Geçen yıl 12 Aralık'ta gezegenin güney yarım küresinde 251 kilometre yükseklikten çekildi.

Bear on Mars

Eklemeler olmasa bile hala bir ayı gibi görünüyor.

Görüntüyü seçen Arizona Üniversitesi'nden araştırmacılar, kafayı oluşturan dairesel kırığın birikintilerle dolu eski bir krater olduğuna inanıyorlar. Burun ve ağız kısmen çökmüş bir tepedir. Volkanik veya çamur ağzı olabilirdi ve birikinti lav veya çamur akıntısı olabilirdi. Kanal daha sonra çöktü ve geride bugün gördüğümüz V şeklini bıraktı. Krater doldurulduktan çok sonra, Mars ayımıza gözlerini veren iki yeni küçük krater oluştu.

Pareidolia olarak bilinen, desenleri orada olmadıklarında bile tespit etme yeteneğimiz, Mars'taki ilginç şekillere bakarken genellikle bizi alt eder. Sadece geçen yıl Kızıl Gezegenin kumlarında ve kayalarında ördekler ve çiçekler gördük.