Geçen Hafta Sagittarius A*'nın İlk Görüntüsünü Gördünüz, Şimdi Onu Duyabilirsiniz

Astronomi, çoğunlukla muhteşem görüntülerin alanıdır, ancak NASA'nın Chandra X-ray Gözlemevi ekibi, kozmik nesnelerden toplanan veri gözlemevlerini sonifikasyona dönüştürerek işitme duyumuzu heyecanlandırıyor. Bu işlemin uygulandığı son şey ise Samanyolu'nun merkezindeki süper kütleli kara delik olan Sagittarius A*'dır.

Geçen hafta Event Horizon Collaboration, galaksimizin kalbinde yer alan olağanüstü cismin ilk doğrudan görüntüsünü duyurdu, ve şimdi ise onu duyabilirsiniz.

Hacimdeki farklılıklar, Sagittarius A*'nın (A yıldızı olarak telaffuz edilir, yıldız bir kara deliği ifade eder) olay ufku etrafındaki materyaldeki parlaklıktaki değişiklikleri izler. Olay ufku, kara deliğin "yüzeyi", dönüşü olmayan sınırdır. Bir şey onu geçtiğinde, ışık da dahil olmak üzere kara delikten asla kaçamaz. Kara deliğe daha yakın olan malzeme - kara delikten daha hızlı hareket eder - daha yüksek frekanslarla temsil edilir.

Sonifikasyon, bir 3D stereo ses vermek için yaratılmıştır, böylece onu doğrudan duyabilirsiniz ve ardından saat yönünde ve bir kulaktan diğerine hareket eder. Sesi buradan dinleyebilirsiniz.

Sagittarius A* yaklaşık 27.000 ışık yılı uzaklıkta yer almaktadır. Yaklaşık 4.1 milyon Güneş'e eşdeğer bir kütleye sahiptir. Kara delikler devasa olmasına rağmen inanılmaz derecede yoğundur. Tüm görüntü Merkür'ün yörüngesine sığacaktır. Çok (nispeten) çok küçük bir şeyi çok uzakta görmek, Dünya büyüklüğünde bir teleskop gerektiriyordu. Bizde olmasa da dünya çapında birçok farklı yer tabanlı teleskopun birlikte çalışmasını ve tek bir teleskop gibi davranmasını sağlamak için akıllı bir fizik hilesi kullanabiliriz, Event Horizon Telescope işbirliği budur. Kesinliği o kadar yüksektir ki, Ay yüzeyinde bir çörek görmeye eşdeğerdir.