Dizi Önerisi: Genius (2017)
National Geographic kanalının yeni dizisi Genius, her sezon ünlü bilim insanlarının ve mucitlerin hayatlarını konu alacak ve 25 Nisan’da ilk bölümü yayınlanacak. Biyografi-dram tarzındaki dizinin ilk sezonunda hayatını konu alacağı bilim insanı ise ünlü fizikçi “Albert Einstein” olacak.

Walter Isaacson’nın biyografi tarzındaki “Einstein: Yaşamı ve Evreni” isimli kitabından uyarlanacak dizi, bizlere sadece Einstein’ın bilimsel çalışmalarını aktarmakla kalmayıp aynı zamanda kişisel hayatını da ekranlara getirecek. Çalkantılı bir hayatı olan Einstein’ın, çocukluk zamanından itibaren tüm yaşamı 10 bölümlük dizi içerisinde incelenecek.

Ünlü fizikçinin, babası ile olan mücadelesi ve zorlu evlilik hayatı gibi kişisel yaşamının yanında, atom ve evrenin gizemlerini aydınlatan bilimsel çalışmalarının da ekranlara yansıtılacak olması bilim severleri heyecanlandırmaktadır.

İzafiyet teorisinin formülleştirilme süreci etrafında dönecek dizide, Albert Einstein'a dizide hayat verecek kişi ise ünlü oyuncu Geoffrey Rush olacak ve dizinin ilk bölümünün yönetmen koltuğunda ise ünlü matematikçi John Nash’in hayatını konu alan “Akıl Oyunları” filminin yönetmeni Ron Howard oturacak.

Mert Ali ÖZEL