Bu İnanılmaz Minik Robot, Tek Tek Hücreleri Bulup Yakalayabilir

Robotik alanındaki en son büyük gelişme, tek tek hücreleri tanımlayabilen, yakalayabilen ve taşıyabilen küçük bir mikro motordur. Tıptan hava temizlemeye kadar kullanım alanı bulabilecek ciddi bir mühendislik harikası.

Daha da önemlisi, hem elektrik hem de manyetik alanlar makineyi kontrol edebilir ve ikincisi, mikroskobik robot mucitlerinin amaçladığı gibi eninde sonunda insan vücuduna yerleştirilecekse hayati önem taşıyacaktır.

Bot, 5 ila 27 mikrometre arasında değişir ve iletken malzemeler krom, nikel ve altın ile kaplanmış özel olarak tasarlanmış bir polistiren küreden yapılır.

İsrail'deki Tel Aviv Üniversitesi'nden makine mühendisi Gilad Yossifon, "Mikro robotun otonom hareket etme yeteneğini geliştirmek, bakteri ve sperm hücreleri gibi biyolojik mikro yüzücülerden ilham aldı" diyor. "Bu, çok çeşitli kullanımlarla hızla gelişen yenilikçi bir araştırma alanıdır."

Bu mikro motor, etkileyici bir yetenek listesine sahiptir. Hücreden hücreye geçebilir, farklı hücre türlerini tanımlayabilir, hücrelerin sağlıklı mı yoksa ölmek üzere mi olduğunu anlayabilir, hücreleri nakledebilir ve bir hücreye ilaçlar veya belirli bir gen uygulayabilir.

Araştırmacılar botu tek kan hücrelerini, tek kanser hücrelerini ve tek bir bakteriyi yakalamak için kullandılar. Henüz insan vücudunda test edilmedi, ancak bu potansiyel olarak etkili olabileceği alanlardan biri.

Mikro motor, elektrik sinyalleri yoluyla hücre durumunu doğal olarak algılama şekli sayesinde, sonunda vücutta kendilerini öldüren hücreleri tanımlayarak belirli kanser tedavilerine yardımcı olabilir.

Yossifon, "Yeni geliştirmemiz, teknolojiyi iki ana açıdan önemli ölçüde ilerletiyor: hibrit tahrik ve elektrik ve manyetik olmak üzere iki farklı mekanizmayla navigasyon" diyor.

"Ayrıca, mikro robot, yerel test veya alma ve harici bir cihaza taşıma için etiketlemeye ihtiyaç duymadan tek bir hücreyi tanımlama ve yakalama konusunda gelişmiş bir yeteneğe sahiptir."

Bu yeni robotun büyük potansiyele sahip olduğu alanlardan biri de tek hücre analizidir. Adından da anlaşılacağı gibi, bilim insanlarının daha büyük bir biyolojik organizma yerine hücrelerin davranışlarına ve özelliklerine tek başına baktığı yerdir.

Bu mikro motorların gruplarını vücudun içine uyuşturucu dağıttığını veya bir ortamdaki kirleticileri temizlediğini hayal edebilirsiniz; burada çok fazla gelecek var.

Yeni buluş, sıvı biyopsiler söz konusu olduğunda da yardımcı olabilir, araştırmacılar, kanın veya başka bir vücut sıvısının örneklenmesi ve analiz edilmesi gereken durumlarda da yardımcı olabileceğini söylüyor.

Araştırma Advanced Science'da yayınlandı.