Bu Hafta Sonu, Binlerce Kayan Yıldızla Nadir Bir Meteor Fırtınası Olabilir

Birkaç hafta önce, yirmi yıldır ilk kez Mayıs ayının sonunda meydana gelen olası bir meteor fırtınası haberi yayılmaya başladı. Şimdi araştırmacılar başka bir olası olasılığı rapor ediyor ve bu sadece iki gün içinde gerçekleşiyor. Suçlu, çift asteroit 2006 GY2 olabilir.

Meteor fırtınaları, steroidler üzerindeki düzenli meteor yağmurlarıdır. En iyi meteor yağmurları bir saat içinde 100 gök çizgisi verebilir, ancak çoğu "20'den az" kategorisindedir. Çok daha olağandışı olan meteor fırtınaları sırasında, binlerce kayalık enkaz atmosfere düşerek kozmik havai fişekler oluşturur. Bunlar için koşullar nadirdir. Dünya'nın gerçekleşmesi için yoğun bir enkaz bulutundan geçmesi gerekiyor - 2006 GY2'nin çift küçük gezegen olarak bilinen asteroit türü olması yoğun bir enkaz akışı sağlayabilir - ve olup olmayacağını ve ne zaman olacağını tahmin etmek tam olarak kesin değil. Meteor yağmurları, Güneş'in yörüngesinde dönen kuyruklu yıldızların ve bazı asteroitlerin Dünya'nın Güneş Sistemi'ndeki yolunu keserek geride bıraktığı maddelerden gelir. Daha yoğun kümeler genellikle düzenli olarak meydana gelir, ancak saniyede 20'ye kadar meteor görüldüğü 17 Kasım 1966'daki Leonid meteor fırtınası gibi hafif bir artıştan çığır açan bir artışa kadar her şeyi sağlayabilirler.

Uluslararası Meteor Örgütü, 2006 GY2'nin arkasında bir enkaz akışı bıraktığını ve bir meteor fırtınası oluşturacak kadar büyük olabileceğini bildiriyor. İhtiyacımız olan tek şey, Dünya'nın onu geçmesi ve gezegenimiz 15 Mayıs Pazar günü bunu yapmak üzere. "Küçük gezegen", 80 metre çapındaki başka bir yörüngede 400 metre genişliğindeki bir asteroitten oluşur.

Enkazın atmosfere gireceği anlamına gelen en yakın yaklaşma zamanının Pazar günü sabah Amerika saati ile 10:20  civarında olması bekleniyor. Bu, ABD ve Meksika'nın en iyi manzaraya sahip olacağı ve meteor fırtınasının gerçekten gerçekleşip gerçekleşmediğini gözlemlemek için daha iyi şansa sahip olacağı anlamına geliyor.

Ama ufak bir sorun var. Pazar gecesi gerçekleşecek tam ay tutulmasına hazırlanan Ay neredeyse dolunay olacak ve bu nedenle doğal uydumuzun parlaklığı gözlemleri engelleyebilir.

Meteoroidler - meteorlar atmosfere girmeden önce denir - genellikle küçüktür, pirinç boyutundadır, bu nedenle Dünya'nın yerçekimi tarafından yakalanmayı bekleyen kaç tane olabileceğini tahmin etmek çok zordur.

2006 GY2 meteor fırtınası bir gösteri değilse, 30-31 Mayıs'taki Tau Herculids'in 2001-2002 Leonid fırtınalarından bu yana ilk meteor fırtınası olabileceğine dair hala umut var. Ama sadece bekleyip görebiliriz.