Bilgi Maddenin Beşinci Hali Midir?

Yeni tasarlanmış bir deney, maddenin beşinci halinin varlığını kanıtlamaya çalışıyor. AIP Advances dergisinde bu hafta yayınlanan bir makalede, Portsmouth Üniversitesi'nden Dr. Melvin Vopson, bilginin maddenin beşinci hali olduğunu söylüyor ve bu iddiayı test etmek için yöntemini özetliyor.

Maddenin yerleşik dört hali katı, sıvı, gaz ve plazmadır. Ancak Vopson son birkaç yılını bilginin fiziksel bir varlık olduğunu ve bu nedenle kendi başına bir madde durumu olarak düşünülmesi gerektiğini tartışarak geçirdi. Bu sözde kütle-enerji-bilgi denkliği ilkesini, 2021'de evrendeki tüm görünür maddenin içerdiği bilgi kütlesini hesaplayan bir makale yayınlamadan önce, 2019'da önermişti.

Teorik bulgularını bilgi varsayımları adı verilen birleşik bir hipotezde birleştiren Vopson, tüm temel parçacıkların kendileri hakkında fiziksel bilgileri depoladığını söylüyor, tıpkı canlı bir organizmanın genomunun DNA'sında kodlanmasıyla aynı şekilde. Ancak bunu kanıtlamak için, bu bilginin fiziksel olarak saptanabileceği bir yöntem icat etmek gerekir.

Vopson, "Bilginin fiziksel ve kütleli olduğunu ve temel parçacıkların kendileri hakkında bir DNA bilgisine sahip olduğunu varsayarsak, bunu nasıl kanıtlayabiliriz? Son makalem, bu teorileri bilimsel topluluk tarafından ciddiye alınabilmeleri için teste tabi tutmakla ilgili." dedi.

Vopson'un hesaplamalarına göre, bir elektrondaki bilgi miktarı, parçacığın kütlesinden 22 milyon kat daha küçüktür. Bu kadar küçük bir madde miktarını tespit etmenin tek yolunun onu silmek olduğunu söylüyor.

Bu, bir elektron ve bir pozitron arasındaki çarpışmanın "karşılıklı imha" ile sonuçlandığı bir "madde-antimadde yok olma reaksiyonu" yoluyla elde edilebilen o parçacığın varoluştan uzaklaştırılması anlamına gelir.

"Bir madde parçacığını bir antimadde parçacığıyla çarpıştırdığınızda, birbirlerini yok ettiklerini biliyoruz. Ve parçacıktan gelen bilgiler yok edildiğinde bir yere gitmek zorunda." diyor Vopson. Teorisine göre, bu bilgi iki düşük enerjili kızılötesi foton şeklinde serbest bırakılmalıdır.

Yazarın hesaplamalarına dayanarak, bu yok etme reaksiyonu oda sıcaklığında gerçekleştirildiğinde, bu iki fotonun dalga boyu kabaca 50 mikrometreyi ölçmelidir. Bu fotonların tespiti, iki yok edilmiş parçacık içinde fiziksel formda bilginin varlığını kanıtlayacağını söylüyor.

"Bu bir eureka anı olurdu çünkü bildiğimiz şekliyle fiziği değiştirecek ve evren hakkındaki anlayışımızı genişletecekti. Ancak mevcut fizik yasalarından herhangi biriyle çelişmez.” diyor.

Vopson, böyle bir deneyin mevcut teknolojiler kullanılarak kolayca gerçekleştirilebileceği konusunda ısrar ediyor ve gerekli pozitronları üretmek için radyoaktif sodyum izotoplarının kullanılmasını tavsiye ediyor.

"Bilgi enerjisi fotonlarının başarılı bir şekilde saptanması her iki bilgi varsayımını da doğrulayacaktır." diyerek, böyle bir bulgunun "evrendeki maddenin beşinci hali olarak bilginin varlığını" doğrulayacağını da sözlerine ekledi.