Antibiyotik Tedavisine Alternatif Nano Parçacık Tedavisi
Bern Üniversitesi’nden bilim insanları antibiyotikler olmadan önemli bakteriyel enfeksiyonları tedavi edebilecek ve antibiyotik direnci gelişimini durdurabilecek eşsiz bir madde geliştirdiler.

Penisilinin geliştirilmesinden neredeyse  90 yıl geçmesine rağmen, antibiyotikler halen bakteriyel enfeksiyonlar için biçilmiş kaftan. Buna rağmen Dünya Sağlık Örgütü (WHO) her yıl bakterilerin antibiyotik direncinin arttığı uyarısında bulunuyor. Antibiyotik uzun süre bakteriyel enfeksiyona karşı koruyamayacağından , zatüre bile ölüme yol açabiliyor. Alternatif terapi konseptlerinden bakterinin eliminasyonuna neden olsa da, bu halen direnç kaybının engellemiyor.

Bern Üniversitesi’nden Eduard Babiychuk ve Annette Draeger,  uluslararası bilim insanlarından oluşan bir ekip, eşsiz bir maddeyi test ederek geliştirdi. Bu bileşik bakteriyel enfeksiyonların tedavisinde eşsiz bir yaklaşım teşkil ediyor. Nanoteknolojiyle geliştirilen lipitlerden yapılan (lipozom) nano parçacıklar sayesinde konak hücrelerinin membranına benzer bir yapı oluşturuluyor. İşte bu lipozomlar bakteriyel toksinleri tuzağa düşürerek ayırıyor ve etkisiz hale getiriyor. Toksinler olmadan bakteriler savunmasız kalıyor ve bu sayede kişisinin bağışıklık sistemi tarafından kolayca elimine edilebiliyor.

Bakteriyel Toksinler İçin Yapay Yem Lipozomlar klinik tıpta hastalara spesifik tedaviler taşımak için kullanılabiliyor. Bernese ‘den bilim insanları bakteriyel toksinlere saldırabilecek ve konak hücreleri tehlikeli toksin saldırılarından koruyabilecek lipozomlar yarattılar. “Bakteriyel toksinler için karşı konulamaz bir yem oluşturduk. Bu toksinler lipozomlara bir kez tutundu mu ölüyorlar ve konak hücrelere zarar vermeden kolayca bertaraf edilebiliyorlar,” diyor araştırmayı yöneten Eduard Babiychuk.

“Bakteri doğrudan hedeflenmediği için lipozomlar, bakteriyel direncin gelişmesini tetiklemiyorlar,” diyor Annette Draeger. Lipozom terapisi verilen fareler, septisemiadan (kan zehirlenmesi)  antibiyotik desteği olmadan kurtuldular.