Alacakaranlık Araştırmaları Sonunda Güneşin Yoğun Işığıyla Gizlenen Asteroidi Buluyor
Science dergisindeki bir perspektif, Güneş'e Dünya'dan daha yakın olan asteroit keşiflerini vurguluyor.

Dünya çapında birçok grup NEO'ları (Dünya'ya yakın cisimler) asteroitleri ve gezegenimize tehlikeli bir şekilde yaklaşabilecek bazı kuyruklu yıldızları izliyor. Araştırmalar birçoğunu keşfetti, ancak daha pek çoğu henüz bulunamadı - ve bazıları Güneş'in parıltısı tarafından gizleniyor çünkü iç güneş sisteminden geliyorlar.

Science dergisinde yayınlanan bir perspektifte, Carnegie Bilim Enstitüsü'nden gök bilimci Scott S. Sheppard, yörüngesi tamamen Dünya'nın içinde olan bilinen ve birçok bilinmeyen asteroitleri tartışıyor.

Asla Dünya'dan öteye gitmeyen asteroitler Atira (bazen Apohele olarak da adlandırılır) olarak bilinir. Yörüngesi tamamen Venüs'ün içinde olan asteroitler de Vatira olarak bilinir, bilinen ilki iki yıl önce keşfedilen 2020 AV2'dir. Atira örnekleri, 2019 AQ3 ve ayrıca Güneş Sistemindeki en hızlı yörüngedeki asteroit olan 2021 PH27'dir.

Bu cisimler Ana Asteroit Kuşağına özgünse ve daha sonra yörünge değiştirdiyse, yörüngeleri uzun süre sabit kalmayacağından, bunların yalnızca küçük bir kısmı olabilir. Atiralar, toplam NEO nüfusunun yüzde 1,2'sini ve Vatiralar yalnızca yüzde 0,3'ünü oluşturacaktır. Ancak bu küçük gruplar bazı tehlikeli cisimleri saklıyor olabilir.

Sheppard perspektifte, "NEO oluşum modellerinden ve mevcut NEO araştırma verimliliklerinden, gezegen öldüren NEO'ların (1 km'den büyük olanlar) %90'ından fazlası bulundu, ancak şehir öldüren NEO'ların (140 metreden büyük olanlar) sadece yarısı biliniyor. Son birkaç bilinmeyen 1 km'lik NEO'nun muhtemelen Güneş'e yakın yörüngeleri veya yüksek eğimleri vardır, bu da onları ana NEO araştırmalarının alanlarından uzak tutar." diye yazdı.

İç güneş sisteminde henüz keşfedilmemiş kararlı asteroit rezervuarlarının olması mümkündür. Belki Venüs ile Merkür'ün yörüngesi arasında olabilirler ve hatta belki Güneş'e daha da yakın olan, tamamen Merkür yörüngesi içindeki Vulkanoidler olabilir. Bu cisimleri bulmak çok zordur, ancak sözde alacakaranlık araştırmaları birkaç tane buldu ve daha fazlasını tespit etmeye devam edecek.