Ağaçları İnceleyen Bilim İnsanları, İnsanlığa Sert Bir Uyarıda Bulundu

Yükselen kıyı sekoyalarından dinozor dönemi Wollemi çamlarına ve mükemmel Noel ağaçlarını oluşturan köknarlara kadar, en güçlü odunsu bitkilerimiz bile büyük bir tehlikede.

Ancak bazı türleri kaybetmenin sadece yerel ormanları tehlikeye atmayacağı ortaya çıktı; Yeni bir çalışma, bu durumun tüm ekosistemleri tehdit edeceğini söylüyor.

Geçen yıl, Dünya Ağaçlarının Durumu başlıklı küresel bir değerlendirme, tüm ağaç türlerinin şok edici bir şekilde üçte birinin şu anda yok olmanın eşiğinde olduğunu tespit etti.

Bu, nesli tükenmekte olan yaklaşık 17.500 benzersiz ağaç türü anlamına gelir.

Bu, tehdit altındaki tüm tetrapodların (memeliler, kuşlar, amfibiler ve sürüngenler) sayısının iki katından fazladır.

Bazı ağaçlar o kadar nadirdir ki, bilinen tek bir bireyleri olanlar bile vardır.

Yeni bir makalede, aynı araştırmacı ekibi, 20 farklı ülkeden 45 bilim insanı tarafından desteklenen bu kayıpların sonuçları hakkında "insanlığa bir uyarı" yayınladığını bildirdi.

Botanic Gardens Conservation International'dan koruma biyoloğu Malin Rivers ve meslektaşları, bu kayıpların ekonomilerimiz, geçim kaynaklarımız ve gıda üzerinde yaratacağı birçok etkinin ana hatlarını çiziyor.

Meyvelerimizin çoğu, pek çok kabuklu yemiş ve ilaç hammaddeleri gibi ürünler ağaçlardan gelir ve yaklaşık 88 milyar ABD Doları değerinde ticaret hacmine sahiptir.

Gelişmekte olan dünyada, 880 milyon insan yakıt için oduna güveniyor ve 1,6 milyar insan, bir ormanın 5 kilometre yakınında yaşıyor ve yiyecek ve gelir için ona güveniyor.

Sonuç olarak, ağaçlar küresel ekonomiye yılda yaklaşık 1,3 trilyon ABD Doları katkıda bulunuyor, ancak her yıl milyarlarcasını yok ediyoruz - tarım ve kalkınma için devasa arazileri ortadan kaldırıyoruz.

Ağaçların her biri, diğer bitkiler, mantarlar, bakteriler ve hayvanlar da dâhil olmak üzere her türlü tek ve çok hücreli yaşam formlarıyla dolup taşan kendi halinde küçük dünyalardır. Bir ağacı ölürse ve tüm bu dünya da ölür. Genellikle çevrelerindeki tüm yaşam ağı için destekleyici bir temel oluştururlar.

Aslında, dünyadaki tüm hayvan ve bitkilerin yarısı ağaçlı habitatlara güvenerek yaşamlarını sürdürüyor.

Tüm canlı sistemlerde olduğu gibi, çeşitliliği kaybetmek, tüm canlı bağlantılarını daha savunmasız hale getirir.

Azalan ormanlarımıza dayanan türler, 1970'den bu yana yaklaşık yüzde 53 oranında azaldı ve dünya çapında daha fazla orman, artan stres belirtileri gösteriyor.

Yeterince ağaç kaybederseniz gezegenimizin karbon, su ve besin döngüsü alt üst olur.

Bu araştırma Plants, People, Planet'te yayınlandı.