Üç Gezegenin Aslında Küçük Yıldızlar Olduğu Anlaşıldı

Bir yeniden değerlendirme, diğer yıldızların yörüngesinde dolanan olası gezegenler olarak kabul edilen nesnelerden en az üçünün aslında küçük yıldızların kendileri olduğunu göstermiştir. Bunlar ötegezegen kataloglarındaki tek hatalar olmayabilir. Yine de, bu onaylanmış kabul edilen 5.000 keşiften yüzde 0,1'den daha düşük bir başarısızlık oranı.

Bilimin en güzel yanı, bazen oldukça yavaş da olsa hatalarını düzeltmesidir. Ancak bunun için her şeyden önce bir şeyleri yanlış olduğunu anlamanız gerekiyor. Görünüşe göre Kepler Uzay Teleskobu tarafından yapılan gözlemlerde de böyle oldu.

Bir zamanlar Kepler'in görevi sırasında keşfedilen ve gezegen olarak sınıflandırılan üç nesnenin şimdi Astronomi Dergisi'nde küçük yıldızlar olduğu gösterildi. Başka biri de aynı şekilde yanlış sınıflandırılmış olabilir.

Buradaki hata ne yıldızlarımızda ne de Kepler'de değil, doğrulama programındadır. Kepler, yüz binlerce yıldızın parlaklığını tekrar tekrar kaydetti ve veriler, bir gezegenin yıldızın ışığının bir kısmını engellediğini gösterebilecek düşüşler için arandı. Bununla birlikte, olası bir gezegenle tutarlı düzenli düşüşler bulunduğunda bile, bunlar yalnızca "gezegen adayları" olarak kabul edildi. Bilinen ötegezegenlerin kataloglarına eklenmeden Kepler ve TESS verilerinde bu türden 5.000'den fazla aday tanımlanmıştır.

Ancak alternatif açıklamaları dışlamak için yapılan takiplerden sonra bu adaylar resmi ötegezegenler olarak listelendi. Başlangıçta bu, sözde gezegenin yerçekimi etkisi altındaki yıldızın hareketlerini aramayı içeriyordu. Ne yazık ki, bu, dünyanın en büyük teleskoplarından bazılarında zaman gerektiren yavaş bir süreçtir, bu nedenle istatistiksel doğrulama teknikleri devraldı.

Ancak, öyle görünüyor ki Kepler-854b, Kepler-840b ve Kepler-699b (Barnard'ın yıldızının yörüngesindeki gezegen olarak bilinen GJ 699b ile karıştırılmamalıdır) bu doğrulamalar sırasında gözden kaçtı.

Yazarlara göre sorun, bu üç nesnenin gezegen olamayacak kadar büyük olması.

MIT lisansüstü öğrencisi Prajwal Niraula yaptığı açıklamada, "Çoğu ötegezegen Jüpiter boyutunda veya çok daha küçük" dedi. "Jüpiter'in iki katı [boyutu] zaten şüpheli. Bundan daha büyük bir gezegen olamaz, bulduğumuz şey bu.” Niraula gezegen yarıçaplarına atıfta bulunuyor: Jüpiter'in iki katı, hacim olarak sekiz kat daha büyük anlamına gelir.

Jüpiter'in yarıçapının 1,8 katı olan dördüncü bir "gezegen" olan Kepler-747b, yıldız/gezegen sınırındadır.

Bu eski gezegenlerin hiçbiri (öteki gezegenlerin aksine) daha önce herhangi bir ün kazanmamıştı. Açıkça yaşamı sürdürmek için çok büyüktüler ve hiçbirinin demir yağmuru gibi istisnai özelliklere sahip olduğu belirlenmemişti, bu yüzden bazıları düzeltmenin neden önemli olduğunu sorgulayabilir.

Bununla birlikte, çalışmanın yazarlarından Dr Avi Shporer şunları kaydetti: "İnsanlar, gezegenlerin nüfusunu bir bütün olarak incelemek için bu listeye güveniyor. Birkaç araya giren bir numune kullanırsanız, sonuçlarınız yanlış olabilir. Bu yüzden gezegenlerin listesinin kirlenmemiş olması önemlidir.”

Keşif, Niraula'nın Gaia uzay teleskobundan ana yıldız Kepler-854'e veri uyguladığı zaman yapıldı ve bu, onun çok daha uzak olduğunu ve dolayısıyla “gezegenin” keşfi sırasında yapılan daha az doğru ölçümlerden daha büyük olduğunu gösterdi. Güncellenmiş kanıtları kullanan yazarlar, yoldaşının Jüpiter'in üç katı büyüklüğünde olduğu sonucuna vardılar.

Shporer, "Evrenin bu büyüklükte bir gezegen yapmasına imkan yok" dedi. "Sadece yok."

Kepler-854b'nin aslında Kepler-854B - bir yıldızı belirten büyük harf - olduğunu doğruladıktan sonra, yazarlar benzer durumları kontrol etmeye karar verdiler ve bu da diğer iki, muhtemelen üç eski gezegenin keşfine yol açtı.