Sonunda Karanlık Maddesi Olmayan Galaksilerin Nasıl Oluştuğunu Bilebiliriz

Galaksiler DF2 ve DF4, tuhaf yıldız koleksiyonlarıdır. Galaksiler için oluşum mekanizmamıza göre olmaması gereken bir şey olan karanlık maddeden yoksun görünüyorlar. Onları keşfeden ekip şimdi nasıl oluştuklarını bildiklerine inanıyor. İki galaksi arasındaki karmaşık bir kozmik çarpışmanın ürünüdürler.

Nature dergisinde bildirildiği üzere, model, 8 milyar yıl önce, daha büyük arkadaşları NGC 1052'nin yörüngesinde dönen iki cüce gökadanın saniyede yaklaşık 300 kilometre hızla çarpıştığını öne sürüyor. Yüksek hızlı çarpma, iki galaksinin birbirinden geçtiğini gördü ve aynı zamanda karanlık madde bileşenini gazdan ayırabildi.

Bu, Samanyolu kadar büyük, ancak atalarından çok daha az yıldız ve önemli ölçüde daha az karanlık madde içeren bir ultra-yaygın gökada izine yol açtı. Ekip, orijinal cüce gökadaların bir kısmının - şimdi karanlık madde açısından daha zengin - hala orada olduğuna ve aralarında karanlık madde içermeyenlerin yayıldığına inanıyor.

How DF2 and DF4 might have come to exist

DF2 ve DF4'ün karanlık madde olmadan nasıl var olabileceğinin grafiksel bir temsili.

Gökadalar DF2 ve DF4, bu birleşme sonrası iz gökadaları arasında olacaktır. Simülasyon kesinlikle ilgi çekici ve bu iki büyüleyici yıldız koleksiyonunun neden galaksi oluşumu teorisinin izin verdiğinden yaklaşık 100 kat daha az karanlık maddeye sahip olduğunu açıklamayı başarıyor.

İşte bu yüzden bu galaksilerin keşfi hem şüpheyle hem de ilgiyle karşılandı. Bu oluşum senaryosu, oluşumlarını açıklamaya yardımcı olabilir, ancak nihayetinde doğaları, astrofizikte karanlık maddenin doğası hakkında çok önemli bir soru soruyor.

Sadece ne olduğunu bilmiyoruz. Karanlık madde, onlarca yıllık gözlemleri açıklamak zorunda olduğumuz en iyi teoridir ancak birçok astrofizikçinin size söyleyeceği gibi, aynı zamanda oldukça kötüdür. Bunun nedeni, hiç kimsenin karanlık maddenin gerçekte ne olduğunu tespit edememiş olmasıdır. Onun hakkındaki bilgimiz, onun düzenli madde ile yalnızca kütleçekimsel olarak etkileşime girdiğini gösteriyor. Bu nedenle, yüksek hızlı bir çarpışma sırasında galaksilerden ayrılabilir.

Bazı fizik yasalarının yanlış olduğunu ve evrende gördüklerimizi açıklamak için değiştirilmesi gerektiğini öne süren Modifiye Newton Dinamikleri (MOND) gibi karanlık maddeye alternatifler var. Karanlık madde içermeyen galaksilerin varlığı, MOND gibi teorilere meydan okuyor çünkü karanlık maddenin gerçekten de bir madde olduğunu, galaksilerin sahip olabileceği veya olmayabileceği bir şey olduğunu öne sürüyor.

DF2 ve DF4 gibi nesneleri anlamak, kozmolojik teorilerimiz ve karanlık maddenin onlarda oynadığı rol söz konusu olduğunda önemlidir. Karanlık maddenin birleşmelerde kaybolması veya kazanılması gerekir ve bu galaksilerin evrimini ya var olarak ya da yok olarak şekillendirir.