Sauron’un gözüne benzeyen galaksi NGC 4151
NGC 4151 galaksisi Sauron’un gözüne benzerliği ile dikkat çekiyor. Araştırmacılar kızıl galaksinin gezegenimizden ortalama uzaklığını yeniden ölçtüler.

Bilim ve sanat kavramlarının yolları sıklıkla kesişiyor. NASA araştırmacılarının Eye of Sauron (Sauron’un gözü) lakabını taktıkları spiral galaksi NGC 4151 de, bu kesişme noktalarından biri olsa gerek.

NGC 4151′in bilim literatürüne girişi, İngiliz astronom William Herschel’in 1787′te kaleme aldığı dökümanlara kadar uzanıyor. İlk kez 1980′lerde Hubble Uzay Teleskobu tarafından net bir biçimde görüntülenen kızıl ve açık mavi renklerdeki devin 10 milyonun üzerindeki gök cismini bünyesinde barındırdığı söyleniyor.

Southampton Üniversitesi araştırmacıları, bu galaksinin merkezindeki dev kara deliğin bize olan uzaklığını hesaplamanın yeni bir yolunu keşfettiler. Kara deliğin çevresindeki toz kümesinin görsellerde ölçülen büyüklüğünü, kızılötesi ölçümlerden elde edilen değerlerle karşılaştıran uzmanlar, yapının gezegenimizden uzaklığının 19 megaparsek yani 61,94 milyon ışık yılı olduğunu ortaya çıkardılar. Daha önceleri yapılan hesaplamalar, NGC 4151′in gezegenimizden 4 ile 29 megaparsek uzaklıktaki herhangi bir konumda bulunabileceğini gösteriyordu.

Kaynak: Techno-Labs