NASA'dan Büyük Keşif: 1284 Yeni Gezegen
Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA)’nın Kepler Uzay Teleskobu ile 1284 yeni gezegen keşfedildiği açıklandı. Gezegenlerin 9’unun ‘yaşanabilir bölge’ içerisinde olduğu belirlendi.

NASA’dan yapılan açıklamada, ‘gezegen avcısı' olarak da nitelendirilen Kepler Uzay Teleskobu’nun Güneş Sistemi dışında bulduğu 4 bin 302 potansiyel gezegenin 1284’ünün daha teyit edildiği ve doğrulandığı kaydedildi.

Gezegen olabileceği düşünülen 1327 aday gökcisminin ise ek araştırmalara açık olduğu, 707 tanesinin başka astrofiziksel fenomenler kapsamında olabileceği, kalan 984'ünün ise daha önce başka tekniklerle keşfedildikleri ve gezegen olarak doğrulandıkları belirtildi.

OLASI “YAŞANABİLİR GEZEGEN” SAYISI 21'E ÇIKTI

1284 gezegenin 550'sinin Dünya benzeri kayalık bir yapıda olduğu tespit edildi. 9 gezegen ise kendi yıldızlarına olan uzaklıkları sebebiyle ‘bilinen yaşama uygun bölge' içerisinde kalıyor. Bu 9 gezegende Dünya benzeri hava sıcaklıkları ve akıcı su olabileceği belirtiliyor. Son keşiflerle birlikte yaşanabilir bölge içinde kalan gezegen sayısı da 21'e çıkmış oldu.

NASA Astrofizik Bölümü Direktörü Paul Hertz, “Kepler'den önce galakside ne kadar gezegen olup olmadığını bilmiyorduk. Şimdi ise orada yıldızlardan daha fazla gezegen olabileceğini biliyoruz. Elde ettiğimiz bilgiler, gelecekteki görevlerde evrende yalnız mıyız sorusuna cevap bulmada bize daha fazla yardımcı olacak” dedi.

TOPLAM 2 BİN 325 GEZEGEN BULDU

NASA Kepler görevi bilim insanlarından olan Natalia Batalha ise, “Bu görev, tam kapasitedeki Kepler ile potansiyel Dünya benzeri yaşama uygun gezegenleri barındıran yıldız sistemlerinin sayısını anlamamıza yardımcı olacak. Bu sayı da gelecekte yapılması planlanan yaşanabilir gezegenleri arama görevleri için gerekli” diye konuştu.
Teleskobun temel çalışma prensibi, önceki gün Merkür'ün Güneş'in önünden geçişinde olduğu gibi, uzak gezegenlerin yıldızların önünden geçerken oluşturduğu küçük siyah gölgeleri takip etmek. Bugüne kadar toplam yaklaşık 5 bin aday gezegenin keşfedildiği, bunların 3 bin 200’nün doğrulandığı, Kepler’in keşfettiği gezegenlerin toplamının da 2 bin 325 olduğu açıklandı. 2009'da fırlatılan Kepler Uzay Teleskobu, 150 binden fazla yıldız sistemini incelemeye devam ediyor.

İleri Okuma