NASA Mühendisleri "İmkansız" Voyager 1 Verileriyle Şaşırdı

Voyager 1'de bir şeyler oluyor. Kıdemli uzay aracı, yıldızlar arası uzayı incelerken inanılmaz bilimsel veriler toplayarak güneş sistemlerinin ötesine yolculuğuna devam ediyor - ancak NASA mühendisleri bazı beklenmedik okumalar karşısında şaşırdılar.

Sondanın tutum artikülasyon ve kontrol sisteminden (AACS) alınan okumalar, uzay aracının yaptığıyla uyuşmuyor gibi görünüyor. AACS, gemi için esastır, çünkü Voyager 1'in antenini tam gezegenimize dönük tutar. Patlarsa, Dünya'dan en uzak insan yapımı nesne olan sonda ile bir daha asla iletişim kuramayabiliriz.

Anlayabileceklerine göre, AACS rastgele oluşturulmuş telemetri veya bazı imkansız veriler gönderiyor, ancak hiçbir arıza koruma sistemi tetiklenmedi ve anten Dünya'ya bağlı yönünü sıkıca tutmaya devam ediyor.

Ekip, soruna neyin neden olduğunu araştırıyor, ancak bu anlaşılana kadar, bilimsel gözlemler de dahil olmak üzere, etkinin ne olacağını söylemek mümkün değil.

NASA'nın Jet Propulsion Laboratuvarı'nda Voyager 1 ve 2'nin proje yöneticisi Suzanne Dodd yaptığı açıklamada, "Böyle bir gizem, Voyager görevinin bu aşamasındaki kurs için bir nevi eşit. Uzay aracının ikisi de neredeyse 45 yaşında, bu da görev planlayıcılarının beklediğinin çok ötesinde. Ayrıca yıldızlar arası uzaydayız - daha önce hiçbir uzay aracının uçmadığı yüksek radyasyonlu bir ortam. Dolayısıyla mühendislik ekibi için bazı büyük zorluklar var. Ancak AACS ile bu sorunu çözmenin bir yolu varsa, ekibimizin onu bulacağını düşünüyorum." dedi.

Voyager 1, Dünya'dan yaklaşık 23,3 milyar kilometre uzaklıktadır. Işığın oraya ulaşması 20 saat 33 dakika sürer.