NASA Gizemli "Rekor Kıran" Hubble Keşfini Bu Hafta Açıklayacak

Hubble Uzay Teleskobu, otuz yılı aşkın süredir evreni aktif olarak gözlemleyerek insanlığın ufkunu ilk fırlatıldığında herkesin tahmin edebileceğinden çok daha fazla genişletti. Ancak yaşına ve ününü yeni bir teleskobun devralmasına rağmen, kozmosun yeni ve heyecan verici yönlerini ortaya çıkarma görevini henüz tamamlamadı.

Böyle bir "rekor kıran" güncelleme bu hafta açıklanacak. NASA'nın Goddard Araştırma Enstitüsü'nden bir medya bülteninde ajans, 31 Mart Perşembe günü için belirlenen "rekor kıran bir keşif" duyurusunu ve bunun "tarih kitapları için bir keşif" olduğunu belirtti.

"Yaklaşık 32 yıldır Hubble'ın çığır açan keşifleri ders kitaplarını yeniden yazdı ve evren anlayışımızı yeniden şekillendirdi. Bu en son Hubble sonucu, yalnızca evren hakkındaki anlayışımızı genişletmekle kalmıyor, aynı zamanda Hubble'ın NASA'nın yeni başlatılan James Webb Uzay Teleskobu ile gelecekteki çalışmaları için heyecan verici bir araştırma alanı yaratıyor." şeklinde açıklama yapıldı.

JWST, Hubble'ın halefi olarak tasarlanmasına rağmen, eski gözlemevi 2026'ya kadar uzatıldı, bu yüzden henüz çok fazla yaşam var. Hubble'ın astronomların başarmasına izin verdiği rekor kıran keşfi bekleyip görmemiz gerekecek. Sadece 15 yıl sürmesi beklenen bir teleskop için, Hubble'ın üstün başarılarının heyecanı asla eskimez.