NASA Ay Tozuyla Beslenen Hamam Böceklerini Geri İstiyor
NASA'nın hamam böceklerini neden ay tozuyla beslediğini anladığınızda talep daha mantıklı geliyor.

Bu ayın başlarında, Boston'daki Olağanüstü Nadirlikler Müzayedesinde tuhaf bir örnek satışa çıktı ve NASA, federal hükümete ait olduğunu iddia ettiği maddelerin satışının devam etmemesini kibarca talep ediyor. Söz konusu maddeler? Bir zamanlar Apollo 11 ay tozu örnekleriyle beslenmiş hamamböceği kalıntıları.

Tamamen tuhaf görünebilecek deney, 1969'da toplanan Ay toprağının Dünya'daki yaşamı tehdit eden herhangi bir patojen içerip içermediğini araştırmaktı.

Müzayede parçaları arasında Dr. Marion Brooks tarafından 1970 yılında gerçekleştirilen deneylerden kalma ay tozu kalıntıları ve hamamböceği slaytları yer alıyor. Ancak anlaşılan o ki, hala NASA'ya ait oldukları için maddelerin satışa çıkarılmaması gerekiyordu.

Associated Press'in bildirdiğine göre, NASA'nın RR Müzayedesine 15 Haziran tarihli mektubu "Bu koleksiyonda belirtilen tüm Apollo örnekleri, NASA'ya aittir ve analiz, imha veya başka bir kullanımdan sonra hiçbir kişiye, üniversiteye veya başka bir kuruluşa, özellikle satış veya bireysel sergi için olmak üzere herhangi bir amaçla bunları saklama izni verilmemiştir." yazdı.

"Teklif verme sürecini hemen durdurarak Apollo 11 Ay Toprak Deneyi'ni içeren hiçbir maddenin (hamamböceği, slaytlar ve tahribat sonrası test numunesi) satışına olanak tanımamanızı talep ediyoruz."

Maddeler 2010 yılında Dr. Brooks'un kızı tarafından satıldı ve şimdi RR Müzayedesinin açıklamak istemediği başka biri tarafından tekrar açık artırmaya çıkarıldı. 22 Haziran tarihli başka bir mektupta, bir NASA avukatı, müzayede evinden örnekleri federal hükümete iade etmek için mevcut sahiple birlikte çalışmasını rica etti.

Müzayede evi şimdi sorunu çözmek için NASA ile birlikte çalışıyor.