Mars yüzeyinde metal bir meteor bulundu
NASA'nın Curiosity uzay araştırma aracı Mars yüzeyinde metal bir meteor buldu. Curiosity'nin Kızıl Gezegen'de ilk kez böyle bir şey keşfettiği belirtildi.

NASA'nın 2012'den bu yana Mars yüzeyinde araştırmalar yapan Cruosity aracı, her geçen gün yeni keşifler yapmaya devam ediyor. Daha önce de ‘akan su' keşfini yapan Cruosity, bu kez de metal bir meteor buldu.

Curiosity'nin şimdiye kadar benzerine rastlamadığı ve 28 Ekim'de görüntülediği erimiş metal kütlesine benzeyen meteor daha sonra ChemCam Uzaktan Mikro-Görüntüleme cihazıyla incelendi.

NASA'dan bilim insanları da 40 milimetre genişliğindeki tuhaf görünümlü bu meteoru ‘Egg Rock' (Yumurta Kaya) olarak tanımladı. Arizona Devlet Üniversitesi'nden uzmanlar ise bu meteorun gezegenlerin çekirdeklerinde bulunan ve uzun ömürlü pillerin üretiminde de kullanılan nikel ve demir alaşımından oluştuğunu belirtti.

Uzmanlar ayrıca bu sebeple, Yumurta Kaya'nın cüce bir gezegenden gelen bir parça olabileceğini de kaydetti. Yumurta Kaya'nın Mars'ın atmosferinde eridikten sonra yüzeyde donmuş olabileceği ve bu nedenle de bu şekle sahip olabileceği ifade edildi.

İleri Okuma