JWST'den Uzak Bir Galaksinin Daha Çarpıcı Görüntüleri
M74'ün JWST tarafından yeni işlenmiş bir fotoğrafı, galaksiyi tüm kızılötesi ihtişamıyla gösteriyor.

Olağanüstü bir güzellik ya da esrarengiz bir korku. Bunlar insanların, büyük ve yakındaki sarmal galaksi M74'ün en son resmini tanımlamalarının sadece iki yolu. Fotoğraflar, JWST tarafından kızılötesinde çekildi ve galaksinin katmanlarından bakarak, ısıtılmış gaza, toza ve bazı yıldızlara odaklandı. Yani orta kızılötesinde parlayan hemen hemen her şeye.

Görüntü, işi gerçekten kendisi için konuşan, uzman bir uzay görüntü işlemcisi Judy Schmidt tarafından hazırlandı. M74'ün görüntüsü, teleskopun orta kızılötesi gözlemlerinden üçünün görünür renklere dönüştürülmesiyle oluşturuldu. En uzun dalga boyundan (21 mikron) gelen emisyon kırmızıya çevrildi. Ortadaki 11.3 mikron turuncuya ve en kısası (7.7 mikron) camgöbeğine çevrildi. Genel parlaklık, 10 mikronluk gözlemlerin gri skalası kullanılarak oluşturuldu. Ve sonuç bu inanılmaz kompozisyon.

NGC 628 olarak da bilinen M74'ün bu gözlemleri, Atacama Büyük Milimetre/Milimetre-altı Dizisi (ALMA) tarafından da gözlemlenen, 19 yakın galaksideki yıldızları, yıldız kümelerini ve tozu araştırmayı amaçlayan PHANG Araştırmasından alınmıştır. Amaç, galaksilerdeki yıldız oluşumunu baştan sona incelemektir.

Schmidt, PHANG araştırmasından - NGC7496 - hem JWST'den elde edilen bağımsız bir orta ve yakın kızılötesi gözlemler hem de birleşik bir Hubble ve JWST görüntüsü olarak başka bir galaksi işlemesi daha yaptı.

JWST'nin bilim görüntüleri sadece günlerdir mevcut ve Karina Bulutsusu'nun kozmik uçurumundan bir kara deliğin etrafındaki gazı görmeye kadar şimdiden hayrete düştük. Ve hala gelecek onlarca yıllık gözlem var.