JWST'den TRAPPIST-1'in İlk Görüntüsü
Bu, yaşamı bulmak için en iyi adaylarımızdan biri olan olağanüstü bir sisteme en iyi bakış.

Reddit'teki bir amatör, JWST'den gelen verileri kullanarak TRAPPIST-1 sisteminin ilk görüntüsünü oluşturdu. Ötegezegen hayranları, Hubble'ı birisi başparmağıyla merceğe doknmuş gibi gösterecek kadar güçlü bir teleskop olan JWST'nin TRAPPIST-1 sistemine uzun bir ilk bakış attığını duymaktan heyecan duyacaklardır.

Redditor arizonaskies2022, JWST'den halka açık verileri kullanarak yıldızın ilk görüntüsünü, henüz doğrulanmamış olsa da muthemelen gezegenlerinden biri geçiş yaparken, bir araya getirmeyi başardı.

Arizonaskies2022, JWST subredditinde "Her iki görüntü de MAST web sitesinden bulduğum ve indirdiğim herkese açık ham veri dosyalarıdır." diye açıkladı. "Minimum işlem yaptım, hiçbir görüntü kırpılmadı, sadece biraz büyütme ve renk."

Daha iyi bir görünüm için buraya gidin.

TRAPPIST-1, birkaç nedenden dolayı gökbilimciler için heyecan vericidir, özellikle de çevresinde yörüngede dönen kabaca Dünya büyüklüğünde yedi gezegene sahip olduğu ve üç tanesi yaşanabilir bölgede olduğu için. Ultra soğuk kırmızı cüce bizden sadece 40 ışık yılı uzaklıkta, ki bu da çalışmayı kolaylaştırıyor, ve hatta çok büyük miktarda suya sahip olabilir.

Artık JWST onu işaret ettiğine göre, eğer varsa, gezegenlerin atmosferleri hakkında bilgi edinebiliriz.

Yedi TRAPPIST-1 gezegeninden dördünü araştıran bir JWST programının baş araştırmacısı Olivia Lim, The Planetary Society'ye, "Amacımız, TRAPPIST-1b, c, g ve h gezegenlerinin atmosferinin olup olmadığını anlamak ve bunu yapmak için, bu gezegenlerin geçiş spektrumlarındaki karbondioksit, su ve ozon gibi moleküllerin özelliklerini tespit etmeye çalışacağız.” dedi.

Bunun gibi çalışmalardan elde edilen sonuçlar bize sadece TRAPPIST-1 ve gezegenleri hakkında bilgi vermekle kalmayıp, aynı zamanda diğer güneş sistemleri ve yaşamı en iyi nerede arayabileceğimiz hakkında bilgiye dayalı tahminler yapmamıza da yardımcı olabilir. Örneğin, yıldıza daha yakın kayalık gezegenlerin atmosferden yoksun olduğunu ve muhtemelen ev sahibi yıldızlarının güneş patlamaları tarafından ortadan kaldırıldığını tespit edersek, güneş sistemlerinde hangi konumun yaşam barındırma olasılığının daha fazla olduğunu daraltmamıza yardımcı olabilir.

TRAPPIST-1h'yi gözlemleyecek bir JWST programının ortak araştırmacısı Jacob Lustig-Yaeger, The Planetary Society'ye “Bu sistem, Güneş Sistemi dışındaki yaşanabilir bölge kavramını test etmek için bir fırsat sunuyor.” dedi.

"TRAPPIST-1 Güneş'ten o kadar farklı ve gezegenler ona o kadar yakın yörüngede dönüyor ki, bu sistemle ilgili çalışmamızda pek çok sürpriz olması muhtemel ve bu sürprizleri anlama çabalarımız gezegen biliminin sınırlarını zorlayacak.”

Yakında sistemi inceleyen ekiplerden daha fazla veri ve görüntü gelmesi muhtemel. O zamana kadar, bu, olağanüstü bir sisteme en iyi bakışımız ve yaşamı bulmak için en iyi adaylarımızdan biri.