Ingenuity 29. Uçuşa Kadar Denge Problemi Yaşamaya Devam Edecek
Bozuk sensörler ve Mars kışının gelişi, Ingenuity'nin kuşkulu durumunun birkaç ay daha sürebileceği anlamına geliyor.

NASA'nın Ingenuity Mars helikopteri, kilit navigasyon sensörlerinden birinin bozuk olduğu keşfedildikten sonra, bu hafta Dünya'daki mühendislerine biraz acı çektirdi. Ancak korkmayın, bozulan sensör bazı sorunlara yol açsa da NASA, cesur Mars helikopterinin tekrar uçacağından emin.

NASA'nın Jet Propulsion Laboratuvarı'nda Ingenuity Mars Helikopteri Baş Pilotu Håvard Grip, bir sonraki uçuşu için yapılan hazırlıkların, aracın eğim ölçerinin çalışmayı durdurduğunu ortaya çıkardı.

Bu, Ingenuity'nin aşağıdaki zemine göre konumunu ölçmek için kalkıştan önce yerçekimini ölçmek için kullanılan rotokopterde bulunan bir alettir. Onsuz, Ingenuity'nin havalanmadan önce kendini yönlendirmesi zor olacak. Ingenuity'nin baş dönmesi var gibi görünüyor.

Neyse ki Grip ve ekip, genellikle eğim ölçer tarafından sağlanan bilgileri toplamak için gemideki diğer araçları kullanabileceklerine inanıyor. Grip, "Bu tam olarak doğru olmasa da, bir kez daha güvenli bir şekilde uçmak için yeterli olmalı." dedi . Ayrıca, navigasyon algoritmalarının karıştırılmamasını sağlamak için Ingenuity'nin uçuş yazılımına bir yama yapacaklar.

"Çalışmayan bir navigasyon sensörü kulağa çok önemli bir şey gibi geliyor - ve öyle - ama bu, Mars'ta uçmamızın bir sonu değil. İlave sürprizler dışında, Ingenuity'nin yakın gelecekte bizi Azim'in iletişim menzilinde tutmak için tasarlanan güneybatıya yeniden konumlandırma hareketi olan 29 sefer sayılı Uçuş için göklere çıkacağını tahmin ediyoruz." dedi Grip.

Ingenuity, 18 Şubat 2021'de Perseverance gezgini ile birlikte Mars yüzeyine inen ufacık bir robotik helikopterdir. Nisan 2021'de, başka bir dünyada uçan, yaklaşık 30 saniye havada kalan ve maksimum 3 metre yüksekliğe ulaşan ilk araç oldu. İlk yolculuğundan bu yana, Kızıl Gezegenin yüzeyinin üzerinde olağanüstü bir 28 uçuş daha yaptı.

Mars'ta bir helikopter uçurmak göründüğünden daha da zor. Gezegen, Dünya'dan önemli ölçüde daha düşük yerçekimine ve son derece ince bir atmosfere sahiptir; bu, helikopterin rotor kanatlarının, "sıçrayan" ve uçmayı başaracak çok daha az hava molekülüne sahip olduğu anlamına gelir.

Şimdiye kadar, Yaratıcılık tüm beklentileri aştı, ancak zor zamanlar yaklaşıyor: Mars'ın Jezero Krateri'ne kış geldi ve sıcaklıklarda sert bir düşüş, daha kısa günler ve artan toz fırtınaları getirdi. Çin'in Zhurong gezgini, onu beklemek için zaten kış uykusuna girdi.

NASA, yoğun soğuk gecede Ingenuity'nin kapanacağı ve sıfırlanacağı yeni bir kış operasyonları programı sunarak bu radikal değişikliğe hazırlanıyor. Bu süre zarfında, iç sıcaklığı yaklaşık olarak -80°C'ye düşecek ve bu da kuşkusuz helikopterin iç işleyişine baskı yapacaktır.