İdrarımızı Kullanarak Elektrik Üretebiliriz
İngiliz bilim insanlarının yaptığı geliştirme sonucunda 1 Sterlin'lik yakıt hücrelerini kullanarak idrarımızla elektrik üretebileceğiz.

Mikrobik yakıt hücrelerini kullanarak enerji üretmek ve depolamak hem yenilebilmesi hem de karbon salınımı yapmamasıyla geleceğin enerji üretim teknikleri arasında yer alıyor. University of Bath, Queen Mary University of London ve Bristol Bioenergy Centre tarafından ortaklaşa geliştirilen araştırma sonucundaysa idrar kullanarak elektrik üretmenin mümkün olduğu ortaya çıktı.

İdrar gibi organik maddeleri doğal ve biyolojik bir süreçten geçiren yakıt hücreleri insan atıklarını kullanarak açığa enerji çıkarabiliyor. Yakıt hücrelerinin alametifarikası ise içinde bulunan bakteriler ve akışla ortaya çıkardıkları enerji. Üretilen bu elektrik enerjisi istenildiği takdirde depolanabiliyor veyahut doğrudan kullanılabiliyor.

Yaklaşık 1 ile 2 Sterlin arasında bir üretim maliyeti olan bu yakıt hücreleri hem enerji üretiminde hem de yenilebilir enerji alanında yenilikçi bir yaklaşım sunması bekleniyor. Neticede kullanıma ve tüketime konu olan meta insan atığından ibaret.

Kapak Görseli:
Dr. Mirella Di Lorenzo ve kimya mühendisliği PhD öğrencisi Jon Chouler