Güneşin İçine Kaç Dünya Sığabilir?
Spoiler, 1.3 milyon değil.

Güneş Sisteminin merkezindeki yıldızımız olan Güneş oldukça iridir. 695.000 kilometreden fazla yarıçapı ile tüm Güneş Sistemi kütlesinin yüzde 99,86'sını oluşturur. Karşılaştırıldığında, cılız gezegenimiz yaklaşık 6.350 kilometrelik bir yarıçapa sahiptir ve güneş sisteminin toplam kütlesinin algılanamayacak kadar küçük bir miktarını oluşturur.

Ama büyük şişman Güneşimizin içine kaç tane Dünya sığabilir?

Hızlı bir Google araması size bu sayının 1,3 milyon civarında olduğunu söyleyecektir, ancak anlaşılan o ki devasa bir küreyi bir sürü küçük küre ile doldurmak o kadar basit değil.

1,3 milyon rakamı, Güneş'in hacminin (1.412 x 1018 km3) Dünya'nın hacmine (1.083 x 1012 km3) bölünmesinden gelir; bu, eğer gezegenimiz bir şekilde eriyip sıvı bir kütleye dönüşseydi makul bir hesap olurdu.

Ancak bazılarının hayal kırıklığına rağmen, gezegenimiz fiziksel olarak hala çok sağlam. Bu yüzden, onu mecazi olarak 150 milyon kilometre uzaktaki bir yıldıza sıkıştırdığımızda gerçekçi olmamız gerekiyor.

Şansımıza Youtuber Nick Lucid, "1.300.000 Dünya'nın Güneş'e sığmayacağını kanıtladım" başlıklı videosunda matematiği çoktan yaptı. Dünya'yı katı bir küre olarak ele alan Lucid, bu şaşırtıcı derecede karmaşık denklemi cevaplamaya çalışmak için birkaç simülasyon çalıştırıyor ve paketleme yoğunluğu yüzdesi dikkate alındığında, 1,3 milyon sıvı toplamından çok uzak bir miktara ulaşıyor.

Lucid, hem kodlanmış bir simülasyonu çalıştırarak hem de bu sayıları gerçek hayattaki bir modelle karşılaştırarak Güneşimizin içine sığacak tüm bozulmamış Dünyaların toplam sayısının 932.884 olacağı sonucuna vardı. Bu, gezegenler arasındaki tüm boş alanı hesaba katan yüzde 72.03'lük bir paketleme yoğunluğuna sahip.

Dolayısıyla, gezegenimiz sıvıya dönüşmeden kaldığı sürece, cevap 1,3 milyon olmayacak ve bunu size aksini söylemeye çalışan herhangi bir bilgi yarışması sunucusuna gösterebilirsiniz.