Gezici Yıldız, Yıldız Bulutsusunun Manyetik Alanını Bükmekte
İçinde yıldızların oluştuğu bir gaz bulutu tuhaf bir şekilde bükülmüş bir manyetik alana sahip, gökbilimciler bunu yeni doğan yıldızlardan birinin olağandışı hareketlerine bağlıyor.

Bir yıldız bulutsusundaki derinden bükülmüş bir manyetik alan, gökbilimcileri bunun nedenini aramaya yöneltti. Onu Dünya'dan neredeyse görünmeyen bir yıldızda bulduklarını düşünüyorlar, çünkü bizim görüş alanımızda bir diğerinin hemen arkasında duruyor. İki yıldız arasındaki ilişki yalnızca bükülmüş alanı açıklamakla kalmayıp, aynı zamanda bize yıldızların nasıl çiftler halinde var oldukları hakkında önemli bir şey öğretebilir.

Galaksideki yıldızların çoğu çiftler halinde seyahat eder, bu nedenle oluşum sürecini anlamak yıldız yaşam döngüleri hakkında tam bir bilgi için çok önemlidir. Tıpkı bir yıldız ve bir gezegen gibi, aynı gaz parçasından iki yıldızın oluştuğu sürecin görüntülerini gördük, ancak herkes tüm hikayenin bu olduğuna inanmıyor.

Yıldızların bazen bağımsız olarak veya birbirlerinin etrafında çok uzak yörüngelerde oluştukları, ancak daha sonra birleştikleri teorileştirildi. The Astrophysical Journal'daki bir makale, bu sürecin bir örneği gibi görünen şeyi anlatıyor ve kaç çift oluşabileceğine dair bir pencere açıyor.

Yıldız oluşturan bir gaz bulutu içindeki malzemenin çoğu yıldız maddesi haline gelse de, bazıları yıldız oluşumunun bir yan ürünü olarak yüksek hızda dışarı doğru fırlatılır. Bu çıkış jetlerine paralel olarak manyetik alanlar oluşur. Ancak Northwestern Üniversitesi'nden Dr. Erin Cox, yaklaşık 700 ışıkyılı uzaklıktaki Serpens'te bulunan Lynds 483 karanlık bulutsusuna yakından baktığında, alan çizgilerinin çıkışlara kıyasla 45 derece bükülmüş olduğunu gördü. Alan çizgisi yönü, kaynaktan gelen ışığın polarizasyonu incelenerek tanımlanır, bu da alan boyunca kendisini hizalayan tozdan kaynaklanır.

Cox, alan çizgilerinin yönünü bozan ikinci bir yıldızın mevcut olabileceğinden şüphelendi ve onu aramak için Atacama Büyük Milimetre/milimetre-altı Dizisi'nde (ALMA) zaman kazandı. Cox ve ortak yazarlar, birincisiyle aynı yıldız zarfı içinde kozalanmış ikinci bir yıldız buldular.

Cox yaptığı açıklamada, "Bu yıldızlar hala genç ve hala oluşuyor" dedi. "Yıldız zarfı, yıldızları oluşturacak malzemeyi sağlayan şeydir. Karda bir kartopunu yuvarlayarak daha da büyütmeye benzer. Genç yıldızlar kütle oluşturmak için malzemede ‘yuvarlanıyor’."

İki yıldız birbirinden yaklaşık Güneş ve Neptün kadar uzakta. Her biri en sonunda, Tatooine'in ikiz güneşleri gibi olmak yerine, diğer yıldızın Güneş ile sıradan yıldız arasında bir ara yer işgal edeceği kendi gezegen ailesini geliştirebilir.

Ancak Cox, bu mesafeden başladıklarını düşünmüyor. Cox, "Birbirinden uzakta iki yıldızın oluşmasının mümkün olduğunu ve ardından bir yıldızın bir ikili oluşturmak için daha yakına hareket ettiğini öne süren daha yeni bir çalışma var" dedi. "Burada olanın bu olduğunu düşünüyoruz."

Bu, bükülmüş alanı açıklar, ancak aynı zamanda daha büyük bir soruyu da gündeme getirir - bu yıldızların ilk etapta birbirlerine doğru hareket etmesine ne sebep oldu? Şimdiye kadar buna cevap verilmedi.

Cox, "İkili yıldızların nasıl oluştuğunu öğrenmek heyecan verici çünkü gezegen ve yıldız oluşumu aynı anda gerçekleşiyor ve ikili yıldızlar dinamik olarak birbirleriyle etkileşime giriyor" dedi. "Ötegezegenler sayımımızda, bu çift yıldızların etrafında gezegenler olduğunu biliyoruz, ancak bu gezegenlerin izole yıldızların etrafında yaşayanlardan nasıl farklı olduğu hakkında fazla bir şey bilmiyoruz." Bu, yeni nesil astronomik enstrümanların üstesinden gelebileceğini düşündüğü bir şey.