Endonezya Adasında Tanımlanan Yeni, Endemik Kuş Türü

Gayri resmi olarak Wangi-wangi beyaz göz olarak bilinen, yeni tanımlanan kuş türü, Zosterops cinsine aittir.

Zosterops, Zosteropidae ailesindeki tipik beyaz gözleri olan bir ötücü kuş cinsidir.

İlk olarak 1827'de keşfedilen cins, Afrotropikal, Indomalayan ve Australasian bölgelerine dağılmış 100'den fazla türden oluşur.

Bu kuşlar en üstün ada kolonileştiricileridir, bu nedenle farklı ada popülasyonları izole edilip kaynak popülasyonlarından ayrılırken pek çok farklı beyaz göz türü bu kadar hızlı evrimleşmiştir.

Zosterops beyaz gözlerinin en karakteristik özelliği, bazı türlerde olmamasına rağmen, göz çevresinde fark edilebilen beyaz bir tüy halkasıdır.

Bilimsel olarak Zosterops paruhbesar olarak adlandırılan yeni tür, Endonezya'nın Wakatobi Takımadaları'nda yaklaşık 155 km2'lik tek bir ada olan Wangi-wangi ile sınırlıdır.

Trinity College Dublin'den Profesör Nicola Marples, "Yeni tür, yalnızca küçük bir adada bulunduğu ve en yakın akrabalarının 2.900 km'den daha uzakta yaşadığı için bu özel bir keşif" dedi.

Kuş yerel olarak yaygın olmaya devam ediyor ancak yaşam alanı azalıyor.

Gayri resmi olarak Wangi-wangi beyaz gözü olarak bilinen Zosterops paruhbesar, hem morfolojik hem de genetik olarak Zosterops cinsinin diğer üyelerinden oldukça farklıdır.

Profesör Marples ve meslektaşları, "Diğer bölgesel Zosterops türlerine kıyasla vücut boyutunda oldukça büyük" dedi.

Zosterops paruhbesar, Ibis dergisinde bu ay yayınlanan bir makalede anlatılıyor.