Deimos'un, Mars Yörüngesinde Dönerken Jüpiter ve Aylarının Önünden Geçişini İzleyin
İnanılmaz hizalanma, ayın yörüngesine dair bilgileri ortaya koydu.

İnsanlığın kozmik kaşiflerinden birinin beklenmedik bir şey görmesi her zaman harikadır. Bu sefer, Avrupa Uzay Ajansı'nın Mars Express'inin nadir bir olaya göz atma sırası. Yörüngedeki uzay aracı, yaklaşık 20 yıldır Kızıl Gezegeni inceliyor ve şimdi astronomik bir örtülme yakaladı. Mars'ın iki ayından küçüğü Deimos, Jüpiter'in ve dört büyük uydusunun önünden geçerken görüldü.

14 Şubat 2022'de Deimos, en büyük gezegen ve dört Galileo ayı, Europa, Ganymede, ardından Jüpiter, Io ve Callisto’nun önünden mükemmel bir şekilde geçti. 15 kilometrelik Mars ayı ile uzaktaki Jüpiter sistemi arasındaki tesadüfi hizalama, bilim insanlarına Deimos'un yörüngesi hakkında harika bilgiler verdi.

Mars aylarının dinamiklerini anlamak kolay bir iş değil, bu nedenle bu gözlem önemlidir. Deimos, Mars'tan uzaklaşırken, daha büyük arkadaşı Phobos yaklaşıyor. Phobos, sonunda Kızıl Gezegenin kütleçekimi tarafından yok edilecek ve Mars'a bir halka verebilir.

Deimos'un belirgin bir şekilde yukarı ve aşağı sallanması, güneş kanatları ve radar anteni titreşmesine neden olan uzay aracının eseridir. Ayrıca, Jüpiter ayları yalnızca görüntü işleme ve iyileştirme sayesinde görülebiliyor. Bu olmasaydı Jüpiter'in ışığı arka planı kaplardı. Gezegenlerin kralı parlaktır.