Bilim insanları tek bir molekülden oluşan mikrofon icat etti
İsveç’te bulunan Lund Üniversitesi bünyesindeki bir ekip bir tek molekülü mikrofona çevirmeyi başardılar. Ses dalgalarının yarattığı titreşimleri algılayarak kayıt eden bu mikrofon aynı zamanda Dünya’nın en küçük mikrofonu.

Bu mikrofon antracene adı verilen kristal bir hidrokarbon molekülün içine “dibenzoterrylene(DBT)” adı verilen bir maddenin eklenmesi ile oluşturulmuş. Mikrofon çalışırken kristal kısım ses dalgalarını algılıyor, DBT ise bunu titreşime dönüştürüyor ve aynı şekilde bir titreşim olarak cevap veriyor. Bu mini mikrofon şimdilik her ortamda çalışamıyor sadece belirli alanlarda çalışabiliyor. Bu belirli alanların başında çok soğuk çevre koşulları geliyor çünkü sıcak hava koşullarında moleküller etrafta daha hızlı hareket ediyor.

Mini mikrofonun her ortamda çalışabilecek esnekliğe getirilebilmesi için çalışmalar sürüyor. Bu işlem tamamlanınca bu mini mikrofonun istihbarat servisleri ve ajanlar tarafından kullanılacağını hayal edebilirsiniz ancak ekibin amacı bu yönde değil. Ekip bu icatlarını fizik ve kimya laboratuvarlarında nano ölçekli maddelerin hareketlerini takip edebilmek için kullanmayı hedefliyor. Bu mini mikrofon için kısaca küçük şeyleri izleyen küçük bir sensör de diyebiliriz.

Kaynak: Silikon Vadisi