Bilim İnsanları Genç Farelere Yaşlı Farelerin Kanını Verdiler ve Enteresan Sonuçlara Ulaştılar

Yaşam iksiri efsane olmaya devam ediyor, ancak gençleri zamanından önce yaşlanmak o kadar da zor olmayabilir.

Yeni bir deneyde, genç fareler, bilim adamları onlara daha yaşlı farelerin kanını aşıladıklarında, kısa bir süre yaşlılık belirtileri yaşadılar. Benzer bir yaşlanma etkisi, insan hücreleri yaşlı bireylerin plazmasına daldırıldığında meydana geldi.

Üç aylık ve tamamı erkek olan genç farelere 22-24 aylık daha yaşlı bir fareden kan nakli yapıldı. Daha sonra genç fareler, eski kanın doku yaşlanması etkisini yaratıp yaratmadığını görmek için kas gücü açısından test edildi.

Araştırmacılar, bir kontrol grubuyla (başka bir genç fareden kan transfüzyonu alan genç fareler) karşılaştırıldığında, yaşlı bir fareden kan alan farelerin "azalmış maksimal seğirme kuvvetine ve kasılmalar sırasında kuvvet geliştirme ve gevşeme oranlarının önemli ölçüde daha kısa olmasına" sahip olduklarını bildirdiler.

Fareler, başlangıçta ve kan infüzyonundan yedi gün sonra bir koşu bandı üzerinde fiziksel dayanıklılıkları açısından test edildi. (Koşmayı reddeden fareler, koşmalarını sağlayan bir hava üflemesiyle uyarıldı.)

Eski kan alan fareler, kontrol grubuna göre daha çabuk yoruldu ve koşu bandında daha kısa bir mesafe koştu.

Bu fareler ayrıca böbrek hasarı ve karaciğer yaşlanmasının kanıtı olan biyobelirteçlere sahipti.

Bu deneyde daha yaşlı farelere daha genç kan verildiğinde, lipidler ve fibroz ve yorgunluk azaldı ve kas dayanıklılığı arttı.

Bu son sonuç, 2005 yılında California Üniversitesi tarafından yürütülen, genç ve yaşlı farelerin yapışık ikizlerini yaratmanın (ve dolayısıyla kan ve organları paylaşmanın) yaşlı farelerde yaşlanma belirtilerini tersine çevirebileceğini gösteren daha önceki bir çalışmayı yansıtıyordu.

Araştırmacılar, "Heterokronik kan değişimini kullanarak yaşlı farelerden genç farelere fizyolojik yaşlanma transferini rapor ediyoruz" diyor.

Araştırmacılar, daha yaşlı farelerden alınan hücrelerin, kas zayıflığı, dayanıklılık kaybı ve doku hasarı gibi yaşlanmayı destekleyen bir "salgı fenotipi" (SASP) saldığını varsaydılar.

Bu yaşlanan hücreler – üremeyi durduran ancak vücuttan atılmayan yaşlı hücreler – kronolojik yaşlanma ilk önce meydana gelmese bile, daha genç bir bireyin içindeki hücreleri potansiyel olarak etkileyebilir.

Araştırmacılar ayrıca 60 ila 70 yaş arasındaki insanlardan alınan plazmaya insan böbrek hücrelerini yerleştirdiler ve deneyden sonraki 6 gün içinde birden fazla yaşlanma biyolojik belirteci buldular. Bu biyobelirteçler, 20 ila 30 yaşları arasındaki insanlardan alınan plazma kullanılarak deney tekrarlandığında bulunamadı.

Araştırma Nature Metabolism'de yayınlandı.