Yeşil Kuyruklu Yıldızı Gördünüz mü? Artık Çıplak Gözle Görülebilir
Kuyruklu yıldız, gelecek hafta Dünya'ya en yakın konumunda olacak.

Kuyruklu Yıldız C/2022 E3 (ZTF) gece gökyüzünde en son görüldüğünde, Neandertaller hala atalarımızla birlikte gezegende dolaşıyorlardı. Aradan geçen 50.000 yılda çok şey değişti ve bu gök cisimlerini dürbün ve teleskoplarla görebiliyoruz - ancak bu kuyruklu yıldızı görmek için onlara ihtiyacınız olmayacak. C/2022 E3 (ZTF) artık çıplak gözle görülebiliyor.

Tweet linki.

Şu anda 5.9 kadir büyüklüğüne sahip, dolayısıyla sadece gökyüzünün gerçekten karanlık olduğu yerlerde görülebiliyor. Ancak Dünya'ya yaklaştıkça Küçükayı'nın sol alt köşe yıldızı Eta Ursae Minoris'inkine eşdeğer 5 kadir büyüklüğüne ulaşması bekleniyor. Bunu gökyüzünüzde yardım almadan görebiliyorsanız, kuyruklu yıldızı da görebileceksiniz. Aksi halde, yardımcı olması için her zaman bir dürbün kullanabilirsiniz.

A online planetarium screenshot of what the sky will look like tonight

Birleşik Krallık'ta kuyruklu yıldızın nerede görüleceği. The Sky Live.

En yakın yaklaşma günü 1 Şubat ve kuyruklu yıldız Dünya'dan yaklaşık 42 milyon kilometre uzakta olacak. Kuyruklu yıldız Kuzey Yarımküre'de gece boyunca görülebildiğinden, onu görmek için çok erken kalkmanız gerekmiyor. Ejderha takımyıldızının hemen yanında, Büyükayı'nın kuyruğunun hemen altında. Önümüzdeki birkaç gün içinde, parlaklaşırken Küçükayı'yı geçerek daha da kuzeye ilerleyecek.