Yeni Çalışma, Megalodon'un Gerçekte Nasıl Göründüğü Hakkında Hiçbir Fikrimiz Olmadığını Gösteriyor

Dünyanın okyanusları bir zamanlar korkunç bir yırtıcıya ev sahipliği yapıyordu. Fosil kayıtlarına göre bunu yalnızca dişlerinden ve omurlardan biliyoruz, ancak bunlar bile bize megalodon'un (Otodus megalodon) kesinlikle devasa bir yırtıcı olduğunu ispatlamaya yetiyor.

Köpekbalıklarının vücutları çoğunlukla yumuşak dokudan oluşur, vücutları kemikten ziyade kıkırdak tarafından desteklenir. Bu nedenle, kalıntılarının çoğu, aradan geçen 3,6 milyon yıl boyunca hayatta kalamadı. Bu nedenle de yalnızca o dişlere ve omurlara dayanarak neye benzediğini tahmin edebiliyoruz.

Büyük beyaz köpek balığı gibi tıknaz mıydı, mavi köpekbalığı gibi daha zarif ve narin miydi, yoksa bir goblin köpekbalığı gibi sivri miydi? En son araştırmaya göre, elimizdeki en iyi cevap... dev bir omuz silkme ve "bilmiyoruz"un bilimsel versiyonu.

California Riverside Üniversitesi'nden biyolog Phillip Sternes liderliğindeki bir araştırma ekibi, "Gerçek şu ki, O. megalodon'un daha önce yayınlanmış vücut formlarından herhangi birinin doğruluğunu desteklemek veya çürütmek için şu anda hiçbir bilimsel araç yok" diyor.

Fosil kanıtlarına dayanarak, megalodonun boyutuna ilişkin tahminler 11 metreden 40 metreye kadar olacak şekilde değişkenlik göstermektedir. Bu gizem ve hiçbir zaman kesin olarak çözülemeyecek olsa da seçenekleri daraltmaya çalışmak araştırmacılar için ilginç ve öğretici.

Birçok model, megalodon'un, okyanusun en şiddetli yırtıcılarından biri olduğunu ve bugün yaşayan en büyük yırtıcı köpekbalığı olan büyük beyaza (Carcharodon carcharias) çok benzediğini varsayıyor. Büyük beyaz, sadece beş mevcut tür içeren Lamnidae köpekbalıkları ailesine aittir.

Bu köpekbalıkları, yüksek yüzme hızları ve kısmi sıcak kanlılık veya bölgesel endotermi ile karakterize olmuşlarıdır. Bu karakterizasyon, onların kaslarını ve beyinlerini sıcak tutar ve metabolizmalarını geliştirir. Daha hızlı yüzebilir, daha soğuk ortamlara dayanabilir, yiyecekleri daha verimli bir şekilde avlayabilir ve sindirebilirler.

Megalodon, Lamnidae ailesine ait değildi, ancak bilim insanları, Kretase sırasında ayrılan bir dalın yakından ilişkili olduğuna inanıyorlar. Onun da kısmen sıcakkanlı olduğu düşünülüyor, bu da antik canavara modern akrabalarıyla aynı avantajları sağlayacaktı. Bu, megalodonu Lamnidae'yi içeren Lamniformes’a yerleştirir.

Bu yakın ilişki nedeniyle, bilim insanları genellikle megalodonun neye benzediğini anlamaya çalışmak için lamnid köpekbalıklarına yönelirler. Kadim denizlerde yüzerken görebileceğimiz bir morfoloji elde etmek için bir dizi lamnid köpekbalığının özelliklerinin ortalamasını alıyorlar.

Bu yaklaşımın bir değeri olup olmadığını görmek için, Sternes ve meslektaşları, megalodonu yeniden yapılandıran önceki bir çalışmada kullanılan beş lamnid köpekbalığının şekillerini incelediler ve ayrıntılı, iki boyutlu alan kullanarak onları Lamniformes düzenindeki diğer soğukkanlı köpekbalıklarıyla karşılaştırdılar. Kafaları, yüzgeçleri, kuyrukları ve gövdeleri karşılaştırdılar ve sonuçta lamnid köpekbalıklarını ayırt eden hiçbir model bulamadılar.

Sternes, "Sıcak kanlılık sizi farklı şekilli bir köpekbalığı yapmaz" diyor. "Başkalarını onun vücut şekli hakkındaki fikirleri keşfetmeye ve korunmuş bir megalodon fosilinin nihai hazinesini aramaya teşvik ediyorum. Bu arada, bu sonuç önceki bulgularla ilgili bazı kafa karışıklığını ortadan kaldırıyor ve bir kez daha başka fikirlere kapı açıyor."

DePaul Üniversitesi'nden paleobiyolog Kenshu Shimada, "Çalışma bilimde geri bir adım gibi görünebilir, ancak devam eden gizem, paleontolojiyi, tarih öncesi yaşamın incelenmesini büyüleyici ve heyecan verici bir bilimsel alan haline getiriyor" diyor.

"O. megalodon'un tam olarak nasıl göründüğünü hala bilmememiz, hayal gücümüzü ayakta tutuyor. İşte tam da bu nedenle paleontoloji bilimi heyecan verici bir akademik alan olmaya devam ediyor. Fosil kayıtlarında daha fazla ipucu aramaya devam edeceğiz. "

Araştırma Historical Biology'de yayınlandı.