"Venüs'te Fosfin" Efsanesinden Heyecan Verici Yeni Haberler Var
Araştırma ekibinin lideri bir röportajda yeni bir bağımsız gözlemden bahsediyor.

Eylül 2020'de araştırmacılar atmosferde molekül fosfin bulduklarını açıkladılar. Dünya'da, molekül biyolojik aktiviteyle, yani yaşamla bağlantılıdır. Venüs'teki varlığı beklenmiyordu ve açıklanamadı. O zamandan beri, gözlemlerin doğru olup olmadığı, belirtilen miktarlarda fosfin gösterip göstermediği ve başka bir şeyin bunu açıklayıp açıklayamayacağı tartışması alevlendi. Ekip lideri Profesör Jane Greves, bir radyo röportajında yeni bir tespitten bahsetti.

Planetary Society'nin haftalık podcast yayını Planetary Radio'nun bölümünde, sunucu Mat Kaplan Profesör Greaves ile Venüs ve fosfin gözlemleri hakkında konuştu. Greaves, ilk gözlemlerden, duyurudan, sonraki tartışmadan ve yeni gözlemlerden basamak taşlarına değiniyor.

Orijinal gözlemler, Hawaii'deki James Clerk Maxwell Teleskobu'ndan (JCMT) ve Şili'deki Atacama Büyük Milimetre/Milimetre-altı Dizisinden geldi ve 2017'de gerçekleştirildi. Duyurudan önce 2020'de bir takip gerçekleştirildi, ancak 2021'e kadar analiz edilmedi. JCMT'deki farklı bir araçla analiz edildi ve yine fosfini gösterdi. Ardından, geçen Şubat ayındaki en son gözlemleri tartışarak başka bir tespit gösterdiler.

Profesör Greaves Planetary Radio'ya, “Bunu henüz kimseye söylemedim çünkü bu sabah seninle konuşmadan önce yapıyordum. Ancak JCMT'den üçüncü bir veri setimiz var." dedi.

"Çünkü zaten sahip olduklarımızın arkasında, çok, çok daha fazla teleskop zamanı kullanabileceğimiz ve bir sürü veri toplayabileceğimiz eski araştırma denilen şeyi yapmamıza izin veriyorlar. Oradaki arkadaşım, burada Birleşik Krallık'taki Imperial College'dan Dr. Dave Clements buna öncülük ediyor. Şubat ayına ait tüm veri yığını, çok yavaş bir bilgisayar olan bilgisayarıma indi ve nihayet bu sabah JCMT'den üçüncü fosfin tespitini çıkardım. Yani aslında bunu ilk öğrenenler dinleyicileriniz oluyor çünkü henüz Dave'e e-posta gönderecek vaktim olmadı.”

Bulgu, fosfin efsanesinde ilgi çekici yeni bir dönüm noktası. Belli ki, teleskoptan yeni geldi, bu yüzden bir dergide yayınlandıktan sonra tam analiz için beklememiz gerekecek. Greaves'in çok daha aydınlatıcı olacağına söz verdiği bir analiz.

Profesör Greaves, IFLScience'a, “Yeni JCMT tespiti, keşif verilerinden farklı bir araç olduğu için ekstra sağlamlık sağlıyor. Ayrıca zaman içindeki herhangi bir değişkenliği kontrol etmeye başlamamıza da izin veriyor.” dedi. "Bu nedenle, muhtemelen zaman değişiklikleriyle ilgili daha büyük bir çalışmanın parçası olarak yayınlanacak - şimdi tespitle ilgili 4 dönemimiz var!"

Venüs sıcak bir konu olmaya devam ediyor - ve sadece kurşunu eritecek kadar yüksek bir yüzey sıcaklığına sahip olduğu için değil. NASA ve Avrupa Uzay Ajansı'nın birden fazla görevinin hedefi ve atmosferinde fosfin ile ilgili tartışmalar devam ediyor.