Terminatör Bölgeler, Soluk Yıldızların Etrafındaki Yaşam İçin Sığınak Olabilir
Gezegenlerin terminatörleri, orijinal ölüm makinesinden çok devam filminin koruyucu Arnie'si gibi olabilir.

Yeni araştırmalar, "terminatör bölge"nin dünya dışı yaşamı aramak için en iyi şansımız olabileceğini öne sürüyor. Bu bölgeler, sürekli alacakaranlıkla işaretlenmiştir ve çalışmak için yeterince yakın olup yaşam barındırma olasılığı olan bilinen gezegenlerin çoğunun bir özelliğidir. Sonuç olarak, onların yaşanabilirliği sorunu, Güneş Sistemi’nin ötesinde yaşam bulma olasılığımızı belirlemede en önemli konulardan biridir.

Bizimki gibi çoğu ay, bir tarafı her zaman gezegene bakacak şekilde kütleçekimsel olarak gezegenlerine kilitlenir. Modelleme, yakın yörüngelerdeki çoğu gezegen için aynı şeyin geçerli olduğunu öne sürüyor. Güneş gibi bir yıldızın kilitli gezegenleri yaşamı desteklemek için muhtemelen çok fazla sıcak olacaktır - Merkür bile henüz kütleçekimsel kilitlenmemiştir - ancak kırmızı cüceler için bu farklı bir konudur.

Kırmızı cüceler, galaksideki açık ara en yaygın yıldız türüdür ve bir gezegen onlara bir buz dünyası olmayacak kadar yakınsa, muhtemelen kütleçekimsel kilitlidir. Uygun mesafelerde, gün ışığı alan tarafları muhtemelen çok sıcak olacak ve muhtemelen patlamalarla tahrip edilecektir. Gece tarafları ömür boyu enerji kaynağına sahip olmayacaktır. Bu nedenle, herhangi bir beklenti, terminatör bölge olarak bilinen dar bir bölgeye bağlıdır, dolayısıyla The Astrophysical Journal'daki bir makalenin bunların uygun olabileceği sonucuna varması mantıklıdır.

California Irvine Üniversitesi'nden Dr. Ana Lobo, bir açıklamada, "Sıvı suya sahip olmak için doğru sıcaklıkta olan bir gezegen istersiniz." dedi.

Güneş Sistemi dışında Dünya'ya (eşit) en yakın gezegen olan Proxima Centauri b, terminatör bölgenin yaşam için herhangi bir umut taşıdığı, kütleçekimsel kilitlenmiş bir dünya örneğidir.

Birçok terminatör bölgenin ortalama sıcaklıkları ve maruz kaldığı radyasyon sıvı suya ve hatta fotosenteze uygun olsa da bu, burada yaşamın mümkün olduğu anlamına gelmez. Her şeyden önce, bu tür bölgeler, sıcaklık farkının neden olduğu kuvvetli ve aralıksız rüzgarlara maruz kalacaktır. Gündüz tarafındaki buharlaşma, su buharı yüklü atmosferler ve kaçak bir sera etkisi yaratabilir. Kızgın bir çöl ve buz tarlası, orta dereceli sıcaklıklardaki okyanuslara çok az yer bırakacaktır.

Bu, sıvı suyu korumak için bu tür koşullar altında sıcaklıkların yeterince kararlı olup olmayacağı konusunda belirsizliğe neden oldu, bu nedenle Lobo ve ortak yazarlar ayrıntılı modelleme yaptı. Doğru başlangıç ​​koşulları sağlandığında göllerin ve göletlerin dayanabileceği sonucuna varıyorlar.

Genellikle gezegenlerde aradığımız şeyin aksine, su çok bol değilse, beklentiler daha iyidir. Aomawa Shields, "Ana, gezegende çok fazla kara varsa, 'terminatör yaşanabilirlik' dediğimiz senaryonun çok daha kolay var olabileceğini gösterdi. Ekibimizin ortaya çıkarmakta olduğu bu yeni ve egzotik yaşanabilirlik durumları artık bilim kurgu konusu değil. Ana, bu tür durumların iklim açısından istikrarlı olabileceğini göstermek için gerekeni yaptı." dedi.

Eğer yaşam bir gezegenin yüzeyinin yalnızca küçük bir bölümünde varlığını sürdürebiliyorsa, bu durum atmosferi Dünya'daki kadar değiştiremeyebilir ve bu da yaşamın varlığını tespit etmemizi çok daha zorlaştırabilir. Bununla birlikte, azaltılmış bulut örtüsü bunu dengeleyebilir.

Eşsiz konumu ve Dünya benzeri boyutu göz önüne alındığında, Proxima b'nin ihmal edilmesi pek olası değildir. Bununla birlikte, Lobo'nunki gibi çalışmalar, yakınlardaki diğer kütleçekimsel kilitli gezegenlerin mi yoksa daha büyük yıldızların etrafındaki daha uzak gezegenlerin mi atmosferik bileşimi tespit edebilen teleskoplar için ilgi odağı olmasını belirleyebilir.

Terminatör bölgeler, adını katil robotlardan değil, Ay'daki gece ve gündüz arasındaki çizginin terminatör olarak adlandırılmasından alır. Terminoloji diğer gezegenlere genişletilmiştir.

Çalışma The Astrophysical Journal'da yayınlandı.