Son 90 Yıldaki En Büyük Memeli Keşfi Yayınlandı

Sulawesi adasındaki Endonezya sivri farelerini on yıl boyunca belgeleyip gözlemledikten sonra, araştırmacılar bulgularını yayınladılar. 1931'den beri tek bir makalede listelenen en büyük keşif olarak tarihe geçen araştırmada, 14 yeni memeli türü ayrıntılı olarak açıklandı.

Spesifik olarak, Crocidura cinsi kır faresinin 14 yeni endemik türünden bahsediyoruz. Ekip, 1.368 örnekten toplanan genetik ve morfolojik verileri kullanarak, Sulawesi'de keşfedilenler de dahil olmak üzere toplam 21 sivri fare türü tespit edebildi.

Eldeki verilere dayanarak, Sulawesi'deki kır faresi çeşitliliği bölgedeki diğer adalardan üç kat daha fazla. Bu da önceki tahminlere oranla, gerçek sayının tahmin edilenin çok ötesinde olduğunu gösteriyor.

Louisiana Eyalet Üniversitesi'nden (LSU) memeli bilimci Jake Esselstyn, "Bu heyecan verici bir keşif ama zaman zaman sinir bozucuydu. Genellikle, yeni bir tür keşfederiz ve her seferinde bundan büyük bir heyecan duyarız. Ancak bu durumda, çeşitlilik çok büyüktü. İlk birkaç yıl, kaç tür olduğunu çözemedik" diyor.

400'den fazla bilinen türüyle, sivri fareler, dünyanın her yerinde (Avustralya ve Antarktika hariç) bulunan çeşitli bir gruptur. Memeliler için alışılmadık bir şekilde bazı sivri fare türleri zehirlidir ve akrepler ve yılanlar gibi çok daha korkutucu görünen hayvanları avlamakla ünlüdür.

Sulawesi, tropik bir bölgede ve biyolojik çeşitliliği teşvik eden çeşitli habitat türlerine sahip, yaklaşık 174.600 kilometre kare alana sahip, nispeten büyük ve dağlık bir adadır. Araştırmacılar, alçak, kuru habitatın ve tropikal ormanlık dağların, muhtemelen çok sayıda kır faresi türüne katkıda bulunduğunu söylüyorlar.

DNA dizilimi, beş kategoriye ayrılan 14 yeni türü tanımlamak için kuyruk uzunluğu, renklendirme, saç uzunluğu, kafatası boyutu gibi fiziksel özellikler incelendi. Bu kategoriler, Uzun Kuyruklu Grup, Rhoditis Grubu, Küçük Gövdeli Grup, Kalın Kuyruklu Grup ve Sıradan Grup olarak karşımıza çıkıyor.

Araştırmacılar, yayınladıkları makalelerinde, "Genetik verilere sahip geniş örnek serilerinin mevcudiyeti, nicel ve nitel özelliklerdeki, aksi takdirde fark edilmeyecek ince farklılıkları tespit etmemize izin verdi" şeklinde belirtiyor.

Yeni keşfedilen türlere verilen isimler ise şu şekilde sıralandı: Crocidura microelongata, C. quasielongata, C. pseudorhoditis, C. australis, C. pallida, C. baletei, C. mediocris, C. parva, C. tenebrosa, C. brevicauda, ​​C. caudicrassa, C. normalis, C. ordinaria ve C. solita.

Araştırmacılara göre, Sulawesi gibi tropik ve uzak bölgelerin keşfedilmesi, özellikle araştırılması zor olan türlerin dünya çapında kataloglanmasını iyileştirmek için büyük bir önem arz ediyor.

Bir hayvanın evriminin haritasını çıkarmaktan hayvan topluluklarının gelişimini anlamaya kadar diğer bilimsel araştırmaların doğruluğu için türler arasındaki farkları anlamak ve kaç tane var olduklarını bulmak çok önemlidir.

Esselstyn, "Taksonomi, biyolojik araştırma ve doğa koruma çabasının temeli olarak hizmet ediyor. Kaç tür olduğunu veya nerede yaşadıklarını bilmediğimizde, yaşamı anlama ve koruma kapasitemiz ciddi şekilde sınırlıdır. Bu çeşitliliği belgelememiz ve adlandırmamız çok önemli. Memeliler gibi nispeten iyi bilinen gruplarda bile hala bunun gibi birçok yeni türü keşfedebiliyorsak, daha az göze çarpan organizmalarda belgelenmemiş çeşitliliğin nasıl olduğunu hayal edin." diyor.

Araştırma, Amerikan Doğa Tarihi Müzesi Bülteni'nde yayınlandı.