Samanyolu'nun "Kaçınma Bölgesi" Arkasındaki Gizli Yapı Keşfedildi
Yapıda 58 kadar galaksi olabilir.

Galaksiler arası uzayda yaşamı sürdürebilecek gezegenlerin oluşma ihtimalinin düşük olduğu göz önüne alındığında, bir galaksinin içinde olmanın kesinlikle avantajları vardır. Ancak bu, evrenin büyük bir kısmını, kendi Samanyolumuzun merkezi bölgesi tarafından engellendiği için göremediğimiz anlamına gelir. Şimdi gök bilimciler, kulağa harika bir şekilde uğursuz gelen "kaçınma bölgesi"nin arkasında bir galaksi kümesinin varlığını belirleyebildiler.

Dünya'dan görülebilen gökyüzünün yüzde 10-20'sini oluşturan kaçınma bölgesinde, görünür ışık, Samanyolu düzlemi boyunca yer alan geniş gaz ve toz bulutları tarafından engellenir. Kızılötesi gibi diğer dalga boyları, bölge onlara daha şeffaf olduğundan içinden geçebilir. JWST (kızılötesinde gören), Hubble'ın (görünür ışık) göremediği bazı şeyleri bu şekilde görebilir.

Yakın-kızılötesi gözlemler, aslında kaçınma bölgesinde nelerin olduğunu incelemede çok önemli olduğunu kanıtlıyor. Örneğin, kulağa aynı derecede uğursuz gelen Büyük Çekici'nin - Samanyolu'nu kendine doğru çeken büyük bir galaksi kümesi - bu yönde bulunduğunu biliyoruz. Şimdi, çok daha küçük de olsa, bu yönde başka bir küme daha olduğunu biliyoruz.

Bu zengin galaksi grubu, pek akılda kalıcı olmayan VVVGCl-B J181435-381432 olarak bilinir. Işığı bize ulaşmak için 2,7 milyar yıl yol kat etti ve kütlesinin Samanyolu'nun yaklaşık 45 ila 50 katı olduğu tahmin ediliyor, bu da kabaca o çağdaki galaksi kümeleri beklentileriyle aynı doğrultuda.

Ekip ayrıca yarıçap boyutunu da tahmin etti, ancak kesin değer evrenin genişleme hızına (Hubble gerilimi nedeniyle şu anda tartışmalı bir sayı) bağlı. Yarıçapın kabaca Samanyolu ile bizimkine en yakın en büyük galaksi Andromeda arasındaki mesafe kadar olduğunu tahmin ediyorlar. Bu küme, (nispeten) küçük bir alana çok fazla kütle yerleştiriyor.

Ekip, şimdi bu kümenin bir parçası olduğuna inanılan beş galaksiyi incelemek için Gemini Güney teleskobunu kullandı. Sayıları nedeniyle birlikte bir galaksi kümesi oluşturduklarından şüpheleniyorlardı. Şimdi yapıda 58 kadar galaksi olabileceğini düşünüyorlar.

Kaçınma bölgesi hakkında hala bilmediğimiz çok şey var (gök bilimcilerin bir şeyleri adlandırmaktan hoşlanması dışında), ancak gök bilimciler bunu anlamak için akıllıca davranıyorlar. Bu iyi bir şey çünkü diğer seçenek, görünür hale gelmesi için on milyonlarca yıl beklemek ve buna kimin vakti var?

Araştırma, Astronomy & Astrophysics'e gönderildi ve ArXiv ön baskı sunucusunda mevcut.