NASA'nın InSight'ından Sonra Mars, Zhurong'u da Almış Olabilir
Ve başı dertte olan sadece Çin keşif aracı değil, yörünge aracı da olabilir.

Mars'ta beklenenden daha ölümcül bir Aralık olmuş olabilir. NASA'nın InSight'ının beklenen (ama yine de üzücü) ölümünden sonra, başka bir robotik araştırmacı da toz ve düşük kış ışığı tarafından alınmış olabilir. Zhurong. Çin görevi, NASA'nın Perseverance’ı ile aynı anda Mars çevresine ulaştı ve birkaç ay sonra indi. Geçen Mayıs ayında durdurulması gerekmesine rağmen, keşif planlanan görevin ötesine geçti.

Artan toz fırtınaları ve soğuk kışla karşı karşıya kalan görev uzmanları, Zhurong'u altı ay boyunca kış uykusuna yatırmaya karar verdi. Şimdi isimsiz kaynaklar tarafından South China Morning Post'a Zhurong'un uyanmadığı bildirildi. Keşif aracının sadece biraz daha uzun süreliğine erteleme düğmesine bastığını umuyoruz – ancak tarihsel olarak, iyi görünmüyor. Güneş panellerinde toz birikmesi, hem Spirit'in hem de Opportunity'nin ölümüne yol açan şeydi.

Tweet linki.

Bu da yetmezmiş gibi, Çin uzay ajansının görevin yörünge kısmı Tianwen-1 ile temasa geçmekte zorlandığı iddia ediliyor. Bu, şimdiye kadar Kızıl Gezegenin ilgi çekici gözlemlerini gerçekleştiren çok amaçlı bir uydu.

Hem Zhurong hem de Tianwen-1'in başarıları etkileyici olsa da, birinin veya her ikisinin kaybı, Mars keşfi için üzücü olacaktır.