Mars\'ın en yeni interaktif panoraması
NASA\'nın Mars keşif robotu Curiosity, selfie çekmek için kullandığı robotik kolu yardımıyla Kızıl Gezegen\'in en son panoramik görünümünü elde etti.

Estonyalı bir mühendis, Curiosity'nin gönderdiği fotoğraflarla Mars'ın en yeni ve interaktif panoramik görüntüsünü hazırladı.

İnteraktif panorama, Curiosity'nin 27 Nisan tarihinde çektiği 138 fotoğraf bir araya getirilerek elde edildi. Estonyalı Andrew Bodrov, genişliği 30 bin pikseli aşan interaktif manzarayı oluşturdu.

Bodrov, Curiosity'nin robotik kolunun ucundaki MAHLI kamerasıyla elde ettiği görüntüleri kullanarak gece manzaraları da ortaya çıkarmıştı.

Kızıl Gezegen'deki üçüncü sondaj operasyonuna hazırlanan Curiosity, 'Kimberley' adı verilen kayalık bir alanda bulunuyor. Curiosity, adını Batı Avustralya'daki bir boğazdan alan 'Windjana' kayası üzerinde kimyasal analizler gerçekleştirecek. Kayanın üzerindeki tozları temizleyen keşif robotu, 29 Nisan'da da deneme amaçlı olarak 2 santimetre derinliğinde bir sondaj gerçekleştirdi.

Curiosity, Ağustos 2012'de iniş yaptığı Mars'ta ilk sondajını bugün bulunduğu noktanın 4 kilometre gerisinde kalan Sarıbıçak Körfezi'nde (Yellowknife Bay) gerçekleştirmişti. Sondaj, Mars'taki antik nehir yatağına ait kimyasal deliller sunmuş ve bir zamanlar mikrobiyolojik yaşamın desteklendiğini öne sürmüştü.

Samanyolu’nun 9 milyar piksellik fotoğrafına bakmak için tıklayın.