Mars Şu Anda Gerilemede
Kızıl Gezegen gerilemede ancak herhangi bir aşk hayatı draması size bağlı.

İnsanların Dünya'nın evrenin merkezi olduğuna inandıkları binlerce yıl boyunca, göklerle ilgili kafa karıştırıcı bir gerçek, gezegenlerin hareketiydi. Hepsi bir yönde hareket eder, ancak arada bir durmuş gibi görünür, biraz geri hareket eder ve sonra normal yollarına dönerler. Bu geri dönüş, geri hareket olarak bilinir ve ruh halinizle, yıldız işaretinizle veya herhangi bir kötü alâmetle hiçbir ilgisi yoktur.

Bazı insanlar geri hareketleri, insanların hayatlarını olumsuz etkileyebilecek mistik güçlerle ilişkilendirir, ancak bunun hiçbir gerçekliği yoktur. Zavallı Merkür, suçu yıldızlarda değil, kendimizde, kurumlarımızda ve toplumlarımızda olan birçok şey için özellikle suçlanıyor. Tam olarak zararsız da değil, göksel hareketi suçlamak insanları sorumluluktan uzaklaştırır ve değişime yol açabilecek olanların sorumluluktan kurtulmasına izin verir.

Mars gerilemede ne demek?

Mars’ın, veya başka herhangi bir gezegenin, geri hareketi optik bir yanılsamadır, gerçek bir hareket değil. Siyah ve mavi ya da beyaz ve altın olarak görsek de elbiseye büyücülük atfetmeyiz. Gezegenlerin tümü Güneş'in etrafında farklı hızlarda döner, ne kadar yakınlarsa o kadar hızlı giderler. Yörüngeleri eşmerkezli yarış pistleri olarak hayal ederseniz, bu, Dünya'nın Mars'ı turlamak üzere olduğu anlamına gelir ve bu gerçekleşirken, gezegenimiz daha hızlı hareket ettiğinden, Mars geriye doğru hareket ediyor gibi görünecektir. Kısa bir süre sonra, Mars ileriye doğru hareket ediyormuş gibi görünmeye geri dönecek.

Bu her 26 ayda bir gerçekleşir. Mars bu geri harekete 30 Ekim Pazar günü girdi ve 12 Ocak'a kadar da devam edecek.

The apparent motion of Earth and Mars in the sky respectively.

Sırasıyla Dünya ve Mars'ın gökyüzündeki görünür hareketi.

Mars'ın varsayılan yönünden daha ilginç olan, haftalarca sürebilen gerileme dönemi boyunca gökyüzünde çizeceği şekildir. İki gezegenin yörüngeleri biraz farklı eğimlere sahiptir, bu nedenle konumlarına bağlı olarak Mars bir döngü, bir 'h' şekli veya bir 's' şekli yapıyor gibi görünür. Yörünge mekaniği büyüleyici bir konudur.

Gezegenlerin insanlar üzerindeki etkilerinin ihmal edilebilir düzeyde olduğu, Isaac Newton'un, hareket, kütleçekim ve gezegensel hareket yasalarını ortaya koyan ve Akıl Çağı'nı tanımlamaya yardımcı olan, 1687'de yayımladığı Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica'dan bu yana yaklaşık 335 yıldır biliniyor.

Newton'un üçüncü yasasına göre, her etkinin eşit ve zıt bir tepkisi vardır. Mars'ın size, aşk hayatınıza veya kariyerinize etkisi yok ama buna inanmak istiyorsanız, Mars üzerinde aynı etkiye sahip olduğunuzu bilin, yani Kızıl Gezegen de aşk hayatı draması için sizi suçlayabilir.