JWST'nin Derin Uzaya Gitmeden Önceki Son Görüntüleri

İşte JWST'nin kendisini uzaya fırlatan roketle yollarını ayırdığı muhteşem an. Bu anın tadını çıkarın, çünkü teleskobun kendisinden alacağımız son görüntü bu: https://www.youtube.com/watch?v=dRqHlta6lr8

Şimdiye kadar yaratılmış en büyük, en pahalı ve en güçlü uzay teleskobu olan JWST, sayısız gecikme ve aksilikten sonra 25 Aralık'ta Avrupa'nın Fransız Guyanası'ndaki Uzay Limanı'ndan fırlatıldı. Avrupa Uzay Ajansı (ESA), cihazın Ariane 5 fırlatma aracından ayrılmasının ve ardından güneş enerjisi dizisinin yerleştirilmesinin gerçek zamanlı bir videosunu yayınladı. Bu, fırlatılmasından hemen sonra 30 dakikadan kısa bir süre sonra meydana gelen bir manevra.

Ariane 5'in üst sahnesinden çekilen video, Noel Günü'ndeki lansman sırasında neredeyse gerçek zamanlı olarak iletildi, ancak ilk aktarım zayıftı. ESA o zamandan beri görüntüleri düzenledi ve Stanley Kubrick'i mutlu etmeye yetecek bir klip üretti.

Ocak 2021'in sonunda, teleskop nihai hedefine, ikinci Lagrange Noktası olan L2'ye, Dünya'dan yaklaşık 1,5 milyon kilometre uzağa ulaşacak şekilde ayarlandı. Bu, Dünya'dan sadece 547 kilometre yukarıda yörüngede dönen Hubble Uzay Teleskobu'ndan önemli ölçüde daha uzaktır.

Şimdiye kadarki gelişmeler çok iyi, ancak önümüzdeki birkaç hafta Baltimore'daki Uzay Teleskobu Bilim Enstitüsündeki Genel Merkezde son derece gergin olacak. JWST tek başına uzayda gezinirken, binlerce parçaya, 50 ayrı konuşlandırmaya ve 178 serbest bırakma mekanizmasına dayanan yoğun bir karmaşık operasyon olan, ortaya çıkması ve başarılı bir şekilde konuşlandırılması gerekecektir. Bu sürecin her parçası mükemmel bir şekilde çalışmalı, yoksa görev tehlikeye girebilir.

Tehlikeli yolculuğu başarılı olursa JWST astronomide ve evren anlayışımızda devrim yaratacak. Kozmozun derinliklerine bakan teleskop, ilk galaksilerin doğuşuna ışık tutacak ve belki de potansiyel olarak yaşam barındırabilecek uzak ötegezegenleri tanımlayacak.