Güneş Sistemi Dışında İlk Su Bulutlarına Rastlandı
Bilim insanları Güneş Sistemi'nin dışında, Dünyadan yaklaşık 7.2 ışık yılı uzaklıkta bulunan soğuk kahverengi cüce yıldızda su bulutları varlığını tespit ettiler.

Bilim insanları, uzay tarihi açısından son derece önemli bir gelişme olarak kaydedilebilecek olay bazında, Güneş Sistemi dışında ilk kez su bulutlarınınvarlığına rastladılar.

Dünyadan yaklaşık 7.2 ışık yılı uzaklıkta bulunan soğuk kahverengi bir cüce yıldızda bulunan su bulutları; uzaydaki su, sıvı varlığına ilişkin önemli verileri ortaya çıkaracak.

Uzayda su bulundu mu?

Astronomlar, Güneş Sistemi dışında yer alan WISE 0855 adlı yıldızın varlığına 2014 yılında rastlamışlardı.

Bilim insanları, hareket etmeyen, nükleer füzyon yapmayan cüce yıldızlar kategorisinde değerlendirilen WISE 0855 yıldızının Güneş Sistemi'nde yer alan, gazdan oluşan gezegenlerle benzer bir sıcaklık yapısına olduğunu ifade ettiler.

NASA Ekibi, keşif ile ilgili yaptıkları açıklamada, düşük seviyelerde sıcaklıklara sahip WISE 0855 cüce yıldızının; Dünya, Mars, Jüpiter, Satürn'ün ardından şu ana kadar gözlemlenen uzay yapısında su bulutlarını barındıran ilk gök cismi olduğunu ifade etti.

Yıldız, Güneş Sistemi dışında sahip olduğu su bulutu beraberinde su, sıvı örneklerine rastlanabilecek ilk gök cismi olarak değerlendiriliyor.

Ekip, Hawaii'de bulunan Gemini Kuzey Teleskobu'nda gerçekleştirdikleri keşif sonucunun, dalgaboyu verilerine dayandırıldığı için oldukça güvenilir olduğunun altını çiziyorlar.

University Of California Andrew Skemer ise konuyla ilgili görüşlerini; "Mevcut spektrum WISE 0855'ın su buharı, su bulutlar barındırdığını gösteriyor, görünüşe bakılırsa yıldızın yapısı neredeyse Jüpiter ile aynı durumda." şeklinde ifade etti.

Güneş Sistemi dışındaki bir gök cisminde varlığına rastlanan su bulutunun, uzay araştırmaları kapsamında bir dönüm noktası olabileceği dile getiriliyor.