Gizemli Cisim Galaksimizin Süper Kütleli Kara Deliği Tarafından Yok Ediliyor
X7, önümüzdeki 15 yıl içinde akşam yemeği olacak kadar yaklaşacak.

Samanyolu'nun merkezinde, Güneşimizin 4,6 milyon katı ağırlığında bir süper kütleli kara delik olan Sagittarius A* bulunur. Birkaç yıldız ve gizemli X7 de dahil olmak üzere birkaç tuhaf cisim yörüngede döner. X7'nin bu dünyadan gidici olması ve önümüzdeki 15 yıl içinde Sagittarius A* için yiyecek haline gelmesi muhtemel.

Gök bilimciler, şüpheli bir gaz bulutu olan cismi uzun süredir inceliyorlar ve şimdi X7'nin yirmi yılı kapsayan gözlemlerini paylaştılar. Değişen şekli, tam olarak katı olmadığının bir göstergesi; süper kütleli kara deliğin kütleçekimi tarafından değiştiriliyor. Şimdi, bunun bir yıldız çarpışmasından kalan bir enkaz bulutu olduğundan şüpheleniyorlar.

X7, yaklaşık 50 Dünya'ya eşdeğer bir kütleye sahip ve Sagittarius A* etrafında tamamlanması yaklaşık 170 yıl süren bir yörüngede. Ancak ekip, bulutun yörüngesini tamamlayamayacağına inanıyor. 2036'da, süper kütleli kara deliğe en yakın noktasında olacak ve muhtemelen içeri çekilecek ve sonunda ona doğru spiral çizecek.

UCLA fizik ve astronomi profesörü ortak yazar Mark Morris, bir açıklamada, "Galaktik kara deliğin uyguladığı güçlü gelgit kuvvetlerinin, X7'yi daha bir yörüngesini bile tamamlamadan önce parçalayacağını tahmin ediyoruz." dedi.

İlk başta, X7'nin bir G cismi olduğuna inanılıyordu. Bunlar, galaksinin merkezinde gaz bulutları gibi görünen ancak yıldızlar gibi davranan tuhaf cisimlerdir. Ancak hiçbir G cismi X7 kadar değişmemiştir.

Yine UCLA'dan baş yazar Anna Ciurlo, "Bu bölgedeki başka hiçbir cisim bu kadar aşırı bir evrim göstermedi." dedi. "Kuyruklu yıldız şeklinde başladı ve insanlar bu şekli yıldız rüzgarlarından veya kara delikten parçacık jetlerinden almış olabileceğini düşündüler. Ancak 20 yıl boyunca takip ettikçe daha da uzadığını gördük. Bir şey, bu bulutu kendine özgü yönüyle kendine özgü yoluna koymuş olmalı.”

Ancak X7'nin nereden geldiğine dair çok az olasılık var.

Ciurlo, "Bir olasılık, X7'nin gaz ve tozunun iki yıldızın birleştiği anda dışarı atılmış olmasıdır." diye açıkladı. "Bu süreçte, birleşen yıldız, G cisimlerinin tanımına uyabilecek bir toz ve gaz kabuğunun içine gizlenir. Ve atılan gaz belki de X7 benzeri cisimler üretti.”

“Bu çok karışık bir süreç: Yıldızlar birbirinin etrafında dönüyor, yaklaşıyor, birleşiyor ve yeni yıldız bir toz ve gaz bulutu içinde gizleniyor. X7, hala oralarda bir yerlerde olan birleşmiş bir yıldızdan atılan toz ve gaz olabilir.”

Başka bir açıklama, bulutun genç bir yıldız olan S50 ile ilişkili olduğu ve bulutun ondan geldiği ve süper kütleli kara deliğin etrafındaki tuhaf ortama tepki verdiğidir.

Bulgular The Astrophysical Journal'da bildirildi.