"Deltacron" Hibrit Varyant mı? Uzmanlar Bunun Sadece Bir Laboratuvar Hatası Olduğunu Düşünüyor

Bilim insanları, Deltacron varyantının SARS-CoV-2 virüsünün yeni bir melezi olmadığını söylediler. Aslında, bir laboratuvar karışıklığının sonucu olduğundan şüpheleniyorlar. Geçen hafta Kıbrıs Üniversitesi'nden bir ekip yerel yayıncı Sigma TV'ye hem Delta hem de Omicron varyantlarının unsurlarını içeren melez bir SARS-CoV-2 türü belirlediklerini söyledi. Ekip, şaşırtıcı bir şekilde yüksek sayıda hastanede yatan hastalar arasında olmak üzere olağandışı varyantın 25 vakasının tanımlandığını ve genetik dizilerini, mutasyonları izleyen uluslararası bir veri tabanı olan GISAID'e gönderdiklerini söyledi.

Medya tarafından "Deltacron" olarak adlandırılan türün, aynı anda iki varyantla birlikte enfekte olan bir kişi tarafından yaratıldığını savundular. Bu, iki varyantın birbirleriyle genetik materyali değiş tokuş ederek Delta benzeri bir temele ve Omicron benzeri mutasyonlara sahip bir koronavirüs oluşturduğu bir rekombinasyon olayı ile sonuçlandı.

Ancak diğer uzmanların çoğu o kadar emin değil. Bu tür rekombinasyon olayları mümkündür, ancak bunlar son derece nadirdir ve şu anda büyük bir risk olarak kabul edilmemektedir. Bunun yerine birçok bilim insanı, sözde "hibrit" varyantın muhtemelen dizileme sırasındaki kontaminasyondan kaynaklandığına inanıyor.

Wellcome Sanger Enstitüsü'nde COVID-19 Genomik Girişimi Direktörü Dr. Jeffrey Barrett, “Bu, Delta ve Omicron soylarının biyolojik bir rekombinantı neredeyse kesinlikle değil. Belirgin Omicron mutasyonları, belirli dizileme prosedürlerinde teknolojik bir artefakttan etkilenen spike geni (amino asitler 51 ila 143) kodlayan dizinin bir bölümünde tam olarak ve özel olarak bulunur. Geçen yıl bu konunun teknik bir açıklamasını yayınladık." dedi.

Imperial College London'dan bir virolog olan Dr Tom Peacock, tweet atarak bu tutumu yineledi: "Birkaç büyük medya kuruluşu tarafından bildirilen Kıbrıslı 'Deltacron' dizileri oldukça açık bir şekilde kontaminasyon gibi görünüyor. Omi benzeri mutasyonlara sahip dizilerin belirli bölgesi, Delta dizilimi için bilinen sorunlu alan (Artic V3 amplikon 72) - düşme eğiliminde olduğundan, herhangi bir çok düşük seviyeli kontamin [sic] tercihen olur amplifiye olur ve sonunda hibrit genomlar elde edersiniz.”

COVID-19 salgını bize bir şey öğrettiyse, o da yeni virüsler söz konusu olduğunda beklenmeyeni beklemektir. Ayrıca, bilim insanları şu anda bir Omicron ve Delta hibrit varyantının çok fazla endişe kaynağı olmadığını düşünüyor. Şu anda birçok ülkede dolaşımda yüksek düzeyde varyantlar olsa da, Omicron ve Delta arasındaki herhangi bir rekombinasyon olayının daha tehlikeli bir virüsle sonuçlanmasının pek olası olmadığı düşünülüyor.